نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها: برای رسیدن به مردم سالاری باید از تصدی گری حکومت کاست
سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
بذرگری

بذرگری گفت: رفته رفته باید از تصدی حاکمیت دولت کاسته شود و به سمت تحقق مردم سالاری واقعی که شایسته سالاری تعهد محور در کالبد آن لحاظ شده باشد، حرکت کنیم.

ایرج بذرگری نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایشان گفت: در قانون جدید انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم، نقش نظارتی شوراها کمرنگ می‌شود و متاسفانه تبعات بدی را درپی خواهد داشت.

وی افزود: وقتی شهرداران توسط مردم با رای مستقیم انتخاب می‌شوند، بعد از اینکه انتخاب شدند مردم هیچ نقشی برنحوه‌ی عملکردشان ندارند و این روند مدیریت خودسرانه را در اداره‌ی امور شهری ایجادخواهدکرد. درصورتی که شوراها با انتخاب شهرداران نقش نظارتی مستمری بر عملکرد شهرداران داشته و شهرداران را در خصوص مطالبات مردم همیشه پاسخگو می‌کنند.

بذرگری ادامه داد: این بدان معناست که طرح انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم نظارت بر شهرداری‌ها را از بین می‌برد. در صورتی که اکنون شوراها به عنوان نمایندگان منتخب مردم  و پیگیر مطالبات مردم آنها این نقش را برعهده دارند.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد:  البته شکل گیری نظام مردم سالاری در تمام ارکان نظام بسیارحائز اهمیت است و امیدواریم رفته رفته از نقش حاکمیتی دولت کاسته شود و نظام مردم سالاری در محور شایسته سالاری توسعه پیدا کند، که این کم هزینه ترین راه اداره‌ی امور و پرثمرترین و مفیدترین راه برای توسعه و پیشرفت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام همدردی با ملت شریف ایران برای درگذشت تعدادی از هموطنان درپی سیلاب‌های آسیب زا گفت: به کسانی که در این حوادث دچار مشکلات و ضایعاتی چه از نظر مالی و جانی شده‌اند به ویژه به خانواده‌های محترم و معززی که عزیزانشان را در حوادث اخیر از دست دادند تسلیت عرض می‌کنم و ازخداوندمنان برایشان صبر و سلامتی خواستارم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت نهادهای گوناگون برای کاستن از خسارات سیل عنوان کرد: ازهمه‌ی دست اندرکاران، مسئولان، نهادها و ارگان‌های وفادار، فداکار و دلسوز که برای کاستن آلام والتیام زخم‌های مردم رنج کشیده و دردمند در این حوادث تمام همت و توانمندی خود را جهت خدمت و کمک رسانی به کار گرفتند تشکر می‌کنم.

به ویژه ازمسئولین محترم شهرستان طالقان، فرماندار محترم، بخشداران محترم، دوایر دولتی، راه و ترابری، هلال احمر، نهادها، نیروهای خودجوش مردمی. ارتش فداکار و وفادار، نماینده ی محترممان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر حدادی، از عزیزان همکار شوراها اعم از روستا، بخش، شهرستان و استان، مخصوصا برادر ارجمندم جناب آقای قره حسنلو ریاست محترم شورای اسلامی استان البرز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه جان بر کف، نیروی انتظامی خدوم و همیشه در صحنه که با تمام توان برای امدادرسانی به مردم منطقه‌ی سیل زده‌ی شهرستان طالقان سعی و تلاش کردند و به این مردم محروم یاری رساندند تشکرویژه دارم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی