عضو هیأت رییسه شورای عالی استان ها: عدم تدوین قوانین در راستای عمل به قانون اساسی دلیل اصلی ارائه طرح های چالش بر انگیز است
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
یوسف مغروری

عضو هیأت رییسه شورای عالی استان ها درخصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: تضعیف شوراها در قالب این طرح؛ تضعیف مردمسالاری دینی و عدالت اجتماعی است. 

 یوسف مغروری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها گفت : انتخاب شهردار از جمله وظایف اصلی و اساسی شورای شهر است که در صورت سلب این اختیار جایگاه شوراها به شدت متزلزل خواهد شد. 


 وی با اشاره به نقش نظارتی شورا بر اعمال شهرداری بیان داشت: در صورت انتخاب شهردار توسط مردم و یا هر نهاد دیگر عملا این اختیار از شورا ها گرفته خواهد شد. 


 رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر بجنورد با انتقاد از این طرح عنوان کرد: به نظر می‌رسد در تهیه این طر ح هیچ گونه مشورتی با شورای عالی استان ها یا سایر شوراها و شهرداران نشده است.


عضو هیأت رییسه شورای عالی استان ها خاطر نشان کرد: شوراها در مقابل دولت یا محلس قرار ندارند، بلكه به عنوان بازوي قوي در حال كار كردن و شناسايي معضلات و مشكلات اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي است.


نماینده مردم خراسان شمالی در شورای عالی استان ها، تضعيف شوراها را برابر با بروز چالش هاي جديد قوميتي در مناطق قوميت نشين عنوان كرد و افزود: تضعيف شوراها، تضعيف مردمسالاري ديني و عدالت اجتماعي است. 


مغروری تاکید داست: علت اين همه تغييرات و اصلاحات ، عدم تدوين قانون بر پايه قانون اساسي كشور بوده است زیرا این کار به نوعی فاصله گرفتن از مردم سالاری دینی است و باعث دلسرد شدن مردم و تضعیف شوراها می شود.

 

وی اذعان داشت:شوراهای باید برآیند اندیشه شهروندان و محل تبادل آراء درخور و شایسته و علمی و برنامه ‌ریزی شده باشند و حتی الامکان دربرگیرنده مجموعه ای از افراد با دانش و مهارت و تخصص های موردنیاز مختلف و دارای تعهد باشند که با این طرح محدود خواهند شد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی