نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها: با طرح انتخاب شهردار توسط مردم، دیگر نیازی به شورا وجود ندارد
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
عبدالله پرواز

پرواز گفت: قدرت شورا را نباید تضعیف کنیم و اگر مردم از تیم شورا و شهردار ناراضی باشند، در انتخابات بعد می‌توانند آن‌ها را جا به جا کنند. با این کار دیگر چه نیازی به شورا است، با این اقدام نظارت شورا را تضعیف می‌کنیم.

عبدالله پرواز نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، انتخاب شهردار توسط مردم را باعث تضعیف جایگاه شوراها دانست و گفت: همان‌گونه که رئیس‌جمهور حق دارد استاندار و وزرا را انتخاب کند این حق را برای شوراها قائل شویم که شهردار را خودشان انتخاب کنند.

وی افزود: در حال حاضر نیز اعضای شورا توسط مردم انتخاب می‌شوند و آن‌ها از طرف مردم، شهردار را انتخاب می‌کنند و آمار هم نشان می‌دهد که انتخابات شوراهای شهر و روستا، بیشترین مشارکت را ثبت کرده‌اند.

پرواز خاطرنشان کرد: قدرت شورا را نباید تضعیف کنیم و اگر مردم از تیم شورا و شهردار ناراضی باشند، در انتخابات بعد می‌توانند آن‌ها را جا به جا کنند.

وی تصریح کرد: با این کار دیگر چه نیازی به شورا است، با این اقدام نظارت شورا را تضعیف می‌کنیم.

عضو شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: این طرح را غیر منطقی و غیر کارشناسی می‌دانم و معتقدم برای بهبود عملکرد شوراها و شهرداری‌ها، می‌توان اقدامات مناسب‌تری را انجام داد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی