نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: انتخاب شهردار توسط مردم، باعث تضعیف جایگاه نظارتی شورا می شود
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
غلامی

غلامی گفت: شهرداری یک کار تخصصی است که شورا به لحاظ حضور افراد از سلایق و تخصص‌های گوناگون بهتر می‌تواند، شهردار را انتخاب و بر کار او نظارت کند و انتخاب شهردار توسط مردم، باعث تضعیف جایگاه نظارتی شورا می شود.

شمس‌الله غلامی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم، گفت: به دلایلی با این طرح مخالف هستم و مهم‌ترین دلیل بنده نیز این است که با این روش از قدرت شوراها کاسته می‌شود.

وی افزود: شهرداری یک کار تخصصی است که شورا به لحاظ حضور افراد از سلایق و تخصص‌های گوناگون بهتر می‌تواند، شهردار را انتخاب و بر کار او نظارت کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: علاوه بر این، از بعد نظارتی نیز شورا دچار تضعیف می‌شود چرا که شهردار انتخاب شورا نیست.

غلامی ادامه داد: از دیگر دلایل مخالفت بنده این است که این طرح باعث اختلافات شورا و شهردار می‌شود که دود آن در نهایت به چشم مردم می‌رود.

وی تصریح کرد: در مجموع به لحاظ تقویت و حمایت از شوراها هم این طرح، طرح مناسبی نیست و بهتر است شهردار توسط اعضای شورا انتخاب شود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی