کارکرد شوراها نیازمند آسیب شناسی اساسی است
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
farhangi

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خواستار آسیب شناسی و بازنگری در قوانین، رویکردها، کارکردها و وظایف شوراهای شهر و روستا از سوی وزارت کشور و مجلس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، محمدحسین فرهنگی در همایش شوراهای اسلامی و شهرداری‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: برگزاری سالانه این نشست و استفاده از فضاهای جانبی شهرداری‌ها برای نمایش اقدامات ابتکاری شوراهای اسلامی دو پیشنهادی هستند که می توان در راستای بهبود عملکرد این نهاد مطرح کرد چرا که شاید یک اقدام و تصمیم اتخاذی در یک شورا می تواند الگویی خوب برای بسیاری دیگر باشد.

 

وی در خصوص مباحث طرح شده در مورد آسیب شناسی عملکرد شوراها نیز خاطرنشان کرد: اگر این آسیب شناسی‌ها احصا و جمع بندی شود، می‌توان با اقداماتی همچون آموزش‌های توجیحی اعضای شورا در بدو ورود به این نهاد از بسیاری از مشکلات و آسیب‌های بعدی پیشگیری کرد.

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تأکید کرد: شورای عالی استان ها باید از ظرفیت های قانونی در نظر گرفته شده برای آن استفاده و ساز و کاری را طراحی کند که با جمع آوری نظرات اعضای شوراهای اسلامی و ارائه آنها به صورت لایحه به دولت و مجلس در مسیر حل مشکلات شهرها و روستاها قدم بردارد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی