لزوم استفاده از ظرفیت شوراها برای حل مشکلات جامعه
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
Abedin

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای اسلامی برای حل مسائل و مشکلات جامعه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، عابدین خرّم در همایش شوراهای اسلامی و شهرداران آذربایجان شرقی گفت: شوراهای اسلامی باید با توانمندسازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران متعصب و متعهد و تعامل با آنها، برای حل مشکلات شهرها تلاش کنند .

وی اظهار داشت: فلسفه تشکیل شورای اسلامی شهرها، تکمیل حلقه حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی و تمرکززدایی از امور و تقویت مدیریت‌های محلی است و باید از این ظرفیت به نحو احسن برای حل مشکلات مردم و جامعه استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی هماهنگی و همدلی با مجموعه معتمدان و مسئولان را از دیگر وظایف شوراها دانست و گفت: از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می رود با مطالعه جدی و مشاوره دقیق و بررسی سوابق، برنامه و اولویت‌های کوتاه، میان و بلندمدت شهری را تعیین و با همکاری فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به سمت حل مشکلات در چارچوب این برنامه‌ها حرکت کنند.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی برای خدمت آمده‌اند و باندبازی و طایفه‌گرایی موجب نارضایتی مردم از این نهاد می‌شود و شوراها باید به شدت از این امر اجتناب کنند.

خرّم خاطرنشان کرد: اگر مردم عزم و اراده برای حل مشکلات را در شوراها و مسئولان ببینند، به طور حتم همکاری و همیاری لازم را در این خصوص خواهند کرد که نتیجه این اعتماد را در حوزه‌هایی مانند ساخت مدارس توسط خیران می بینیم.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع برای درآمدهای پایدار در شهرهاست و شوراهای اسلامی باید به حفظ و احیای هویت ایرانی و اسلامی شهرها و روستاها توجه کنند و برنامه‌های آبادانی و عمرانی را بر این اساس پی‌ریزی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم پیگیری جدی مسائل از دستگاه های اجرایی و وزرا، یادآور شد: متأسفانه ارتباط نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان با وزارت کشور ضعیف است و باید با دسته بندی مسائل و مشخص کردن اولویت‌ها نسبت به تقویت این ارتباط از طریق مجموعه اجرایی استان و وزارتخانه تلاش کنند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور هم داشتن یک کشور قدرتمند را منوط به برخورداری از شهرها و روستاهای قوی و رشدیافته دانست و گفت: مهمترین شاخص برای نشان دادن عمران و آبادانی یک کشور، شاخص اقتدار است.

مهدی جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: نگاه دولت این است که کشور قوی داشته باشیم و برای نیل به آن باید شهر و روستای قوی داشته باشیم. مهم‌ترین بحثی که می‌تواند شهر و روستا را رشد و توسعه داده و منویات رهبر معظم انقلاب را در جامعه تعمیم بدهد، قدرت گفتمانی است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که می‌تواند شهرها را ارتقا و روستاها را توسعه دهد، نگاه خلاقانه اعضای شوراها به شهر است افزود: نگاه به 1400 شهر و 60 هزار روستای زیبا با اقلیم و منابع خاص خود، باید با خلاقانه و متفاوت از گذشته باشد و باید به شهرهای کشور که آبروی ما هستند، توجه بیشتری شود.

در این همایش از شهرداران برگزیده و اعضای نمونه شوراهای اسلامی استان تجلیل شد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی