نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها مطرح کرد: افزایش سرسام آور قیمت اجاره منزل در همدان
سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
شیرمحمدی

شیرمحمدی گفت:  قیمت اجاره بها در همدان از مرز دو میلیون گذشته و در حالی این رقم را شاهد هستیم که ودیعه‌های این منازل بالای ۲۵۰ میلیون تومان است.

علی شیرمحمدی نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره به افزایش اجاره بها در این استان گفت:  قیمت اجاره بها در همدان از مرز دو میلیون گذشته و در حالی این رقم را شاهد هستیم که ودیعه‌های این منازل بالای ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی افزود: این درحالی است که تابستان سال گذشته، منازلی با دارا بودن آسانسور و پارکینگ در محلاتی مناسب در همدان ودیعه‌های ۴۰ میلیون و ۵۰ میلیون تومانی را تجربه می‌کردند یعنی افزایش ۵ برابری در ودیعه‌ها را به یک‌باره در حالی در همدان شاهد هستیم که تغییرات در حقوق کارمندان تنها ده درصد و دیگر مشاغل آزاد نیز حال و روز خوشی ندارند.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: از دلایل گرانی خانه می‌توان به وضعیت اقتصادی و تورم موجود اشاره کرد چراکه در این شرایط، اکثر صاحبخانه ها در همدان خانه‌های خود را منبع درآمد قرار داده‌اند. گرانی مسکن علت‌های مختلفی دارد که از دیگر علل آن می‌توان به افزایش تقاضا اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسکن های اجاره‌ای در استان همدان جوابگوی مستأجران فعلی نیست؛ افزود: قیمت سوئیت‌های اجاره‌ای با بیست سال سابقه ساخت در شهر همدان هم به میزان ودیعه بالای بیست میلیون تومان و اجاره بهای قریب به دو و سه میلیون تومان رسیده؛ و با این روند شاهد افزایش در اجاره بها در منازل بسیار قدیمی همدان هم هستیم.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها در پایان از مسئولان تقاضا کرد تا با اهتمام بیشتری بر فعالیت مشاورین املاک نظارت کنند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی