نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: دولت در طرح نهضت ملی مسکن تسهیل‌گری کند
شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
غلامی

غلامی با تأکید بر اینکه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، فاقد توانمندی مالی برای پرداخت سهم آورده اولیه خود هستند، خواستار تسهیل گری دولت به نفع متقاضیان این طرح شد.

 شمس الله غلامی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: ناحیه شهری مهرگان از جمله نواحی است که از آغاز ساخت و ساز مسکن مهر، واحدهای مسکونی متعددی در قالب این پروژه در آن ساخته شده است و این شهر دارای جمعیتی بالغ بر هفتاد هزار نفر است.

وی با اشاره به غفلت از توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی در این منطقه عنوان کرد: ناحیه شهری مهرگان از حیث اجتماعی، اشتغال، فرهنگی و غیره شرایط خاصی دارد و هر کدام از این موارد در جای خود قابل بررسی است. در همین حال با توجه به اینکه شهر محمدیه در مجاورت استان البرز و تهران واقع شده است، بسیاری از افرادی که در تهران و کرج ساکن بوده اند، به دلیل گرانی مسکن، در این شهر ساکن شده اند.

غلامی با تاکید بر اینکه شهر محمدیه از جمله شهرهایی است که بر اساس اصول مهندسی و شهرسازی احداث شده است، خاطرنشان ساخت: اما نکته ای که وجود دارد این است که در حال حاضر، مسکن به یکی از دغدغه های مردم در این مناطق، همانند سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها ادامه داد: مشکلات ناشی از افزایش قیمت مسکن به همه شهرها سرایت پیدا کرده است، به عنوان مثال در ناحیه شهری مهرگان، قیمت آپارتمانی که تا همین چند وقت پیش چهارصد میلیون تومان بود، ناگهان به هشتصد میلیون تومان رسیده و این مسئله سبب شده است که بسیاری از مردم توان خرید مسکن را از دست دهند و دچار مشکلات عدیده ای شوند و بنابراین لازم است که مسئولان محلی در استان قزوین، نمایندگان مجلس و دیگر مدیران برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت راه وشهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان و شهر محمدیه گفت: ناحیه شهر مهرگان از جمله نواحی بوده است که در گذشته نیز هدف اجرای طرح مسکن مهر در استان قزوین بوده است و در حال حاضر نیز برنامه ریزی برای اجرای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان در حال انجام است.

عضو شورای شهر محمدیه با مثبت ارزیابی کردن مقدمات اولیه در این شهر برای جذب متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در قالب ثبت نام در سامانه اعلام شده از سوی وزارت راه تأکید کرد: چشم چراغ طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین، مهرگان است و مقامات محلی در این استان برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن در این استان جلسات مستمری را برگزار کرده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان ها اظهارداشت: اما یکی از چالش های اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان، ناتوانی مردم در پرداخت سهم آورده این طرح است چرا که متقاضیان این طرح عموما از لحاظ توان مالی به شدت ضعیف هستند و توان پرداخت اقساطی که در طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده است را ندارند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که مسئولان در طرح نهضت ملی مسکن شرایط را به نفع آن ها تسهیل کنند و با توجه به شرایط سخت ناشی از بی مسکنی، پیشنهاد مردم این است که مبالغ کمتری از آنها اخذ شود و با فاصله زمانی بیشتر سهم آورده آنها پرداخت شود.

غلامی با اشاره به اینکه لازم است نظام بانکی از سازنده ها حمایت کند، گفت: البته سازندگان در این استان به دلیل نوسانات قیمت و افزایش مصالح ساختمانی، رغبت چندانی برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن از خود نشان نداده اند اما به هر حال نباید غفلت شود و لازم است که با تدابیر مختلف نسبت به رفع مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام شود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی