سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌‌ها: ممنوعیت صدور مجوز برای زمین های قولنامه ای مورد بررسی قرار می‌گیرد
چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کمیسیون عمران

فنودی با اشاره به نامه وزارت کشور به شهرداری‌ها مبنی بر ممنوعیت صدور جواز ساخت برای زمین‌های فاقد سند و قولنامه‌ای گفت: این مسئله در گذشته انجام می‌شد و از آنجایی که مشخص نیست چندسال برای سنددار کردن املاک کشور طول بکشد لازم است در صحن شورا مورد بررسی قرار گیرد.

حسین فنودی نماینده استان خراسان جنوبی و سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها با بیان اینکه کمیسیون عمران و حمل و نقل با اکثریت اعضا برگزار شد گفت: در این جلسه گزارش‌‌هایی در خصوص رخدادهای متروپل و خروج قطار از ریل و بررسی تخصصی آن‌ها، طرح‌‌های در دستور کار بررسی شد.

فنودی اضافه کرد: «اصلاح تبصره بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰/۰۷/۲۴» اولین طرحی بود که بررسی شد و اعضا نظرات خود را در این زمینه ارائه کردند.

وی ادامه داد: طرح «بررسی و تصویب اصلاح بندهای (ح)، (ج) و (ه) ماده واحده مصوبه افزایش تعداد کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها مصوب ۱۳۹۶» دیگر طرح در دستور کار بود و پیشنهاداتی برای تغیر نام کمیسیون‌‌ها از جمله اضافه کردن عنوان ورزش به نام کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مطرح شده بود که به تصویب کمیسیون عمران و حمل و نقل رسید.

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل تصریح کرد: مسئله دیگری که در کمیسیون مطرح شد نامه وزارت کشور به شهرداری‌‌ها مبنی بر صادر نکردن جواز ساخت برای زمین‌‌های بدون سند و قولنامه ای است. این کار پیش‌تر انجام می‌شد. از این رو ما پیشنهاد کردیم این موضوع در صحن علنی شورای عالی استان‌‌ها بررسی شود و نظر شورای عالی استان‌‌ها ارائه شود. چراکه این موضوع‌ می‌تواند برای مردم باعث زحمت شود و فشار مضاعی به دستگاه قضا برای سنددار کردن املاک کشور‌ می‌آود.

نماینده استان خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین بحث نامه وزارت کشور برای ممنوعیت استفاده از مهر شوراها بجز در کارهای اداری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همان‌طور که می‌دانید مهر شورا و دهیاری به‌ویژه در روستا و شهرهای کوچک گاهی به عنوان سند و مورد اطمینان استفاده‌ می‌شود و مشکل مردم را حل میکند. از این رو این مسئله نیز مطرح شد و مقرر شد در صحن شورای عالی استان‌‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی