نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها: باید با امکانات مدرن خوزستان را جایی برای زیستن کرد / گرد و غبار و گرما و کم آبی امان مردم را بریده است
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
محمود عرب نژاد

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت سخت زندگی در استان خوزستان گفت: گرمای شدید هوا در کنار کم آبی و طوفان ریزگرد زندگی مردم استان را سخت کرده است.

محمود عرب نژاد نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به شروع فصل گرما و دمای بالای هوا در استان خوزستان گفت: دمای بالای هوا در استان خوزستان به خودی خود یک مشکل بزرگ است و می‌تواند زندگی مردم را در تابستان مختل کند.

وی افزود: مردم این استان به جز چند ماه گرمای طاقت فرسا را تحمل می‌کنند و زندگی واقعا سخت است. اما تجربه سایر کشورها نشان داده است که می‌شود ناملایمات جوی و سختی آب و هوا را با تکنولوژی روز کاهش داد.

عرب نژاد تصریح کرد: متاسفانه نه تنها ما از تکنولوژی روز برای بهبود وضعیت زندگی مردم خوزستان استفاده نکردیم بلکه مشکلات دیگر هم مزید بر علت شده است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: کمبود دسترسی به آب آشامیدنی در استان به ویژه در برخی از روستاها یکی از مشکلاتی است که در فصل گرما بیشتر می‌شود و زندگی را واقعا سخت‌تر می‌کند. استان خوزستان جزو استان‌های پرآب کشور است اما مدیریت غلط آب سبب این مشکلات شده است.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر گرد و خاک و ریزگردهاست. شما تصور کنید در این هوای گرم و سوزان گرد و خاک هم باشد و ریزگردها امان شما را ببرد.

عرب نژاد اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در استان خوزستان قطعی برق رخ نداده است و درخواست ما از مسئولان این است که هر طور که شده برق این استان را تامین کنند. چرا که در صورت قطع برق زندگی طاقت فرساتر می‌شود و مردم نمی‌توانند در این وضعیت بدون وسایل سرمایشی زندگی کنند.

وی با اشاره به تعطیلی های پی در پی ادارات استان نیز گفت: به دلیل گرد و غبار شدید و گرمای هوا ادارات استان مدام تعطیل می شوند و این برای اقتصاد استان خوب نیست. مردم هم سرگردان شده‌اند و نمی‌توانند به راحتی کارهای اداری خود را انجام دهند.

وی در پایان توصیه کرد: لازم است در ابتدا منشا گرد و غبار چه داخلی و چه خارجی از بین بروند. باید با مدیریت درست آب در داخل و دیپلماسی فعال در خارج منشا گرد و غبار که خوزستان را یکپارچه در ریزگرد فرو می‌برد از بین برود و ضمن این کار از امکانات مدرن در راستای توسعه استان استفاده شود. خوزستان باید دوباره به اوج خود بازگردد و بشود با خیال راحت در این استان زندگی کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی