نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها: قانون مناطق کویری در استان های ساحلی در حال اجرا شدن است
دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
قاسمی

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها گفت: متأسفانه سال 98 دو یا چند برابر کردن حریم رودخانه ها در استان های ساحلی عملا مردم را مقابل دستگاه های اجرایی مثل شهرداری ها و دهیاری ها قرارداد زیرا  مجوزهای مردم زیر سوال رفته و قانون مناطق کویری که هر دو کیلومتر یک رودخانه وجود دارد در استانهای ساحلی در حال اجرا شدن است.

جعفر قاسمی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: یکی از مشکلات استان های ساحلی مثل گیلان، مازندران و گلستان موضوع حریم رودخانه ها است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مناطق ساحلی و بارندگی فراوان، رودخانه های زیادی وجود دارد و ساکنین حاشیه این رودخانه ها از شهرداری ها و دهیاری ها مجوز گرفته و ساخت ساز کرده اند و هیچگونه مشکلی هم برای مردم نداشته است و مردم زندگی عادی خودشان را انجام می دادند.

قاسمی ادامه داد: متأسفانه سال 98 دو یا چند برابر کردن حریم رودخانه ها در استان های ساحلی عملا مردم را مقابل دستگاه های اجرایی مثل شهرداری ها و دهیاری ها قرارداد و حتی در بازبینی طرح هادی شهرها و روستاها در حال لحاظ شدن است.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: این مسئله مردم را دچار سرگردانی کرده است زیرا  مجوزهای مردم زیر سوال رفته و قانون مناطق کویری که هر دو کیلومتر یک رودخانه وجود دارد در استان های ساحلی در حال اجرا شدن است.

وی در پایان خواستار ورود نمایندگان استان های ساحلی و وزیر نیرو به این موضوع شد و درخواست جلوگیری از اجرا شدن این طرح را مطرح کرد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی