گرامیداشت یاد نخستین خبرنگار شهید جمهوری اسلامی ایران
يکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
سلیمان زاده

همزمان با سالروز شهادت شهید "علی علمی نیک" نخستین خبرنگار شهید جمهوری اسلامی ایران جمعی از جامعه شورایی و اهالی رسانه با حضور بر سر مزار ایشان و غبارروبی و عطر افشانی، نام و خاطر این شهید والامقام را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها با اعلام این خبر، ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان گفت: سخن از شهدا، سخن از بزرگ‌مردانی است که آرامش و آسایش خود را رها کرده و با نثار خون خود امنیت را بر جامعه به ارمغان آورند.

ایرج سلیمان زاده با نگاهی بر زندگی شهید علمی افزود: شهید "علی علمی نیک" روحانی و خبرنگاری از دیار ایثار و شهادت  یعنی شهرستان نقده بود که با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه 57 و با دستور امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران، این شهید جزو اولین داوطلبان بود و پس از تشکیل آن در نقده، به فرماندهی سپاه این شهر منصوب شد.

عضو شورای اسلامی آذربایجان غربی افزود : شهید علمی در دوره‌ای مسئولیت بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و دفتر حزب جمهوری اسلامی در شهرستان نقده را نیز عهده دار بوده است.

وی همزمان با برخی از این مسئولیت ها خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بود.
نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها اظهار کرد: چهارم تیر ماه مصادف است با سالروز شهادت این شهید والامقام که به همراه شورای فرماندهی سپاه شهرستان هنگام بازگشت از ماموریت پاکسازی منطقه  اشنویه در سه راهی نلیوان در حادثه برخورد با مین به شهادت رسیدند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی