نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: خشکسالی امسال بر روی سه منبع آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی استان اثرگذار خواهد بود
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
دیدار

دیدار با اشاره به بحران آب در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  خشکسالی امسال بر روی سه منبع آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی استان اثرگذار خواهد بود و مردم و مسئولان در موضوع خشکسالی و عبور از این شرایط باید کمک کنند و در مناطقی که دچار خشکسالی شدند الگوی کشت تعریف شود. 

خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به معضل کم آبی در این استان گفت: عدم مدیریت منابع آب، چاه‌های کم بهره و هزینه بر، کشاورزی سنتی و آب بر و تغییرات بارشی دست به دست هم داده تا شهرها و روستاهای مختلف استان با تنشی جدی رو به رو شوند‌.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶۰ روستای این استان با تنش آبی مواجه بوده و با تدوام وضعیت و شرایط فعلی آب چند شهر استان طی ماه‌های آینده با مشکل مواجه شود‌. در بارندگی‌ها نسبت به میانگین درازمدت با ۱۰۰ میلیمتر کاهش مواجه بوده و این کاهش بارندگی بر روی تمام منابع آبی استان شامل آب‌های سطحی، آب‌های زیرزمینی، سد و شبکه تأثیر گذاشت‌. احتمالاً این کاهش آب‌ها روی فعالیت صنایع استان از جمله صنایع بزرگ همچون کارخانه‌های آب تأثیر داشته و باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود‌.

دیدار خاطرنشان کرد: خشکسالی امسال بر روی سه منبع آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی استان اثرگذار خواهد بود و مردم و مسئولان در موضوع خشکسالی و عبور از این شرایط باید کمک کنند و در مناطقی که دچار خشکسالی شدند الگوی کشت تعریف شود‌.

وی با تاکید بر اهمیت ظرفیت سدها، گفت: سد کوثر گچساران با حجم ۴۹۲ میلیون مترمکعب آب یکی از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است‌.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی