تشکیل کارگروه مشترک برای طرح مدیریت یکپارچه شهری/برگزاری همایش ملی تعاملات برای کمیسیون ماده ۵
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
سروری

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تشکیل کارگروه مشترکی با دولت در زمینه مدیریت یکپارچه شهری گفت: این کارگروه به‌منظور شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، رفع نگرانی‌ها، نحوه مدیریت‌ها و... تشکیل خواهد شد تا به‌صورت پلکانی اقدامات این مهم صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، پرویز سروری امروز در دیدار با دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، با اشاره به اهمیت ایجاد مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: دولت و مجلس به علت‌های مختلفی ازجمله نگرانی برای نبود ظرفیت‌ها، نبود مدیریت درست و… پای‌کار این موضوع نیامده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه کارگروه مشترکی با دولت برای توانمندسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: این کارگروه به‌منظور شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، رفع نگرانی‌ها، نحوه مدیریت‌ها و… تشکیل خواهد شد تا به‌صورت پلکانی اقدامات این مهم صورت گیرد.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با کلان‌شهرها و اتاق بازرگانی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تزریق سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهری انجام خواهد گرفت.

 

وی با تأکید بر اینکه طبق این تفاهم‌نامه ظرفیت کلان‌شهرها برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی و معرفی خواهد شد، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های کلان‌شهرها کمیسیون ماده پنج بوده که در این زمینه مشکلات احصا و در حال پیگیری است.

 

سروری خاطرنشان کرد: در راستای کاهش مشکلات و رفع تعارضات همایش مشترکی بین استانداران، کلان‌شهرها، شورای عالی استان‌ها، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه برگزار می‌شود.

 

وی از هماهنگی برای کاهش زمان رسیدگی به لوایح شورای عالی استان‌ها در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: متأسفانه بسیاری از لوایح سال‌ها در صف انتظار بررسی قرار می‌گیرد که هماهنگ شده تا این لوایح در یک بازه زمانی مشخص موردبررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/****

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی