رئیس شورای عالی استان‌ها با شهردار قم دیدار کرد
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
سقائیان نژاد

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، پرویز سروری صبح امروز با حضور در شهرداری قم، با دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار کلان‌شهر قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی شهرداری‌ها در مدیریت یکپارچه شهری مهم است، گفت: در حال حاضر ساختار درستی در حوزه تعامل دولت و شهرداری‌ها وجود ندارد.

 سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت تحقق مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: بیش از ۱۳۰۰ شهرداری در کشور وجود داشته ولی به‌ندرت ظرفیت تحقق مدیریت یکپارچه شهری به علت‌های مختلف دارند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی شهرداری‌ها در مدیریت یکپارچه شهری مهم است، ادامه داد: در حال حاضر ساختار درستی در حوزه تعامل دولت و شهرداری‌ها وجود ندارد.

شهردار قم با انتقاد از برخی تصمیمات سلیقه‌ای در نظام مسائل مدیریت شهری در کشور تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها و ۹۴ درصد جمعیت استان در شهر قم ساکن هستند که این موضوع با توجه به پیچیدگی‌های شهری بر اهمیت اختیارات شهرداری‌ها می‌افزاید.

وی با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی توانمندی در بخش‌های مهم تصمیم سازی در شهرداری‌ها وجود دارد، عنوان کرد: ظرفیت وجود حدود نیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که سابقه مدیریت شهری داشته فرصتی برای تصمیم‌گیری اساسی در حوزه مدیریت یکپارچه شهری است.

دکتر سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت همراهی دولت و مجلس برای تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری بهره برد.

وی با اشاره به وجود ۳۷۲ وظیفه در شهرداری‌ها، یادآور شد: با این حجم بالای کارها متأسفانه همواره ضعف‌ها برجسته‌سازی شده و چالش‌هایی را به وجود می‌آورد که در بسیاری از موارد سبب نارضایتی خدمتگزاران به مردم می‌شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی