نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها عنوان کرد: راه آهن غرب کشور، آرزویی با عمر 18 ساله
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
محمدخانی

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه راه آهن سنندج- همدان از دغدغه‌های مهم مردم استان کردستان بوده و از دیرباز بخشی از مطالبات مردم و مسئولان استان بوده است، گفت: تکمیل راه آهن غرب نیازمند اعتبار ویژه است.

عارف محمدخانی نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در خصوص راه آهن غرب کشور گفت: استان های غربی کشور جزو مستعدترین نقاط ایران به لحاظ اقتصادی هستند و تکمیل راه آهن غرب به عنوان یکی از زیرساخت های مهم منطقه، آرزویی است که عمر آن به ۱۸ سال می رسد.

وی ادامه داد : از سال ۱۳۸۳ پروژه راه آهن همدان به سنندج کلید زده شد.

وی افزود: راه آهن سنندج- همدان از دغدغه‌های مهم مردم استان کردستان بوده و از دیرباز بخشی از مطالبات مردم و مسئولان استان بوده است که پس از ۱۸ سال چشم انتظاری، خطوط راه‌آهن سرانجام به استان کردستان هم رسید، اما این پروژه تا بهره‌برداری نهایی فاصله دارد و نیازمند اعتبار ویژه برای تکمیل است.

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از برنامه‌ریزی برای اتمام احداث خط آهن همدان-سنندج تا دهه فجر سال ۱۴۰۰ خبر داده بود که متأسفانه این وعده محقق نشده است که امیدواریم با توجه به اتمام پروژه این محور و اتصال ریل‌گذاری به سنندج، هرچه سریع تر مسأله تخصیص اعتبار انجام شود تا بهره‌برداری‌ این پروژه صورت گیرد.

محمدخانی تصریح کرد: از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش مسافت، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کمک به اقتصاد استان، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی