نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها: تجارت دستوری نیست، تعاملی است
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
شیرمحمدی

شیرمحمدی با بیان اینکه اقتصاد و تجارت دستوری نیست بلکه تعاملی است، گفت:  آنچه از نمای حوزه عرضه و بازار تقاضای مرغ برمی آید این است که دخالت دولت در حوزه تولید تا عرضه مرغ و قیمت گذاری دستوری در این بخش موجب مشکلات عدیده برای تولیدکنندگان ،عرضه کنندگان و مصرف کنندگان شده است.

چند روزی است که فیلمی از قتل عام جوجه های یک روزه در بین کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود و سوالات بسیاری را در افکار عمومی کشور ایجاد کرده است، از جمله اینکه آیا وقتی در بازار این حجم از تقاضا با صفوف طولانی وجود دارد واقعاً هیچ راهی برای نگهداری و پرورش جوجه های یک روزه وجود ندارد؟


طی روزهای اخیر شاهد بودیم که حواشی زیادی در خصوص معدوم سازی جوجه های یک روزه ایجاد شد، و انتظار می‌رفت که مسئولان امر به آن ورود نمایند، اما گویا این اتفاق تنها برای مردم مهم بوده است.

در این خصوص گفت و گویی داشتیم با علی شیرمحمدی نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها تا نظر وی را در این مورد جویا شویم.


شیرمحمدی در این خصوص گفت: آنچه از نمای حوزه عرضه و بازار تقاضای مرغ برمی آید این است که دخالت دولت در حوزه تولید تا عرضه مرغ و قیمت گذاری دستوری در این بخش موجب مشکلات عدیده برای تولیدکنندگان ،عرضه کنندگان و مصرف کنندگان شده است.

وی با بیان اینکه تجارت دستوری نیست، بلکه تعاملی است، اظهار داشت: با تمام احترامی که برای مدیران و مسئولان کشور قائل هستم اما باید بدانیم که در این حوزه کار با دستور پیش نمی‌رود و دولتمردان در پی هرگونه نوساناتی در بازار داخل، بدون در نظر گرفتن شرایط صنعت، تدبیری که اتخاذ می‌کنند فوراً صادرات را ممنوع می‌نمایند که این اقدام هم کارساز نبوده و منجر به از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران هم می‌شود.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها در پایان افزود: با توجه به مشکلات موجود در این حوزه و تقاضای برخی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان و مشاهده کمبود ها در حوزه مصرف در صدد آن هستیم تا با دعوت از مسئولین وزارتی و اتحادیه های تولیدکننده، طی جلساتی در کمیسیون کشاورزی شورای عالی استانها راهکارهای عملی و کاربردی برای حل این معضل اندیشیده شود تا هم بازار و هم مردم از این سردرگمی خارج شوند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی