نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها توسعه و تبدیل اراضی شیب دار به باغات، نیازمند اعتبارات ملی است
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
مغروری

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: توسعه و تبدیل اراضی شیب دار به باغات، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی بوده که نیازمند اعتبارات ملی و توجه متولیان امر است.

یوسف مغروری نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مزایای کشت باغات در اراضی شیب‌دار خراسان شمالی با توجه به اقلیم موجود گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش ارزش افزوده اراضی، افزایش عملکرد محصولات باغی در این اراضی نسبت به کاشت اراضی زراعی در شرایط دیم و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین ایجاد اشتغال، تولید و درآمد بهره‌برداران از مهم‌ترین مزایای کاشت این اراضی است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها بازسازی و احداث راه دسترسی بین مزارع را از دیگر عوامل موثر در توسعه کشاورزی استان بر شمرد و افزود: بهره‌برداری بهینه از زمین‌های دیم، حمل و نقل و سهولت کار با ماشین آلات و ادوات کشاورزی، انتقال محصولات تولیدی و مدیریت مزرعه، تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی و رفت و آمد کشاورزان از مزیت‌های اجرای این طرح محسوب می‌شود.

مغروری خاطر نشان کرد: اجرای کاداستر زمین‌های کشاورزی از دیگر اولویت‌ها و ضروریات این حوزه است که موجب‌ توسعه کشاورزی، افزایش امنیت غذایی و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و پیشگیری از تداخل اراضی ملی و دولتی با اراضی و املاک اشخاص می شود.

عضو شورای عالی استان‌ها با انتقاد از اینکه گندم خراسان که جزو بهترین ارقام گندم دنیا بوده امروزه به فراموشی سپرده شده، بر ایجاد مرکز اصلاح و تولید بذر گندم در استان تاکید کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد به شرایط خشکسالی و محدودیت منابع آبی نیز اشاره کرد اظهار داشت: بهره برداری بیشتر از منابع آبی با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، کم فشار، انتقال آب با لوله و ایجاد کانال بتنی، عملکرد آب مصرفی بخش کشاورزی امکان پذیر خواهد بود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی