نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها: کمبود و افزایش قیمت نهاده های دامی، کشاورزی فامنین را تهدید می کند
سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
سهرابی

سهرابی با اشاره به مشکلات شهرستان فامنین، گفت: کمبود و نیز افزایش قیمت نهاده های دامی، دامداری و کشاورزی فامنین را تهدید می کند و باعث مهاجرت روستاییان به شهرهای دیگر می شود.

رضا سهرابی نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره به مشکلات شهرستان فامنین این استان گفت: عمده مشکلات شهرستان در حوزه زیرساختی است و مدیران شهرستان باید نسبت به اولویت بندی مسائل و مشکلات اقدام کنند.

وی افزود: تأمین آب روستاها از دیگر مشکلات مردم است و از این رو امیدواریم به عنوان اولویت نخست در تخصیص اعتبارات دیده شود. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت شهرستان فامنین در روستاها زندگی‎ می‌کنند که تأمین آب آن ها از دغدغه های مهم است.

سهرابی کمبود و نیز افزایش قیمت نهاده های دامی را باعث در معرض نابودی قرار گرفتن دامداری و کشاورزی فامنین دانست و اظهار کرد: مهاجرت به حاشیه تهران و مشغول شدن به مشاغل کاذب، از عوارض این موضوع است.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها عدم وجود ایستگاه راه آهن در فامنین را دیگر معضل این شهرستان نامید و خاطرنشان کرد: مسیر اتوبان تهران به همدان اگرچه از فامنین می گذرد اما هیچ راه ورود و خروجی به منطقه برای آن پیش بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مشکل منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین نیز همچنان معطل به قوت خود باقی است و متأسفانه بحث پساب فاضلاب در این محدوده لاینحل باقی مانده است و به دلیل وجود معضل پساب فاضلاب هیچ سرمایه گذاری در این منطقه سرمایه گذاری انجام نمی دهد و در واقع، واهمه دارد که مبادا پساب فاضلاب در روند کاری مشکل ساز شود.

سهرابی در پایان از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان و وزارت بهداشت درخواست کرد از بیمارستان فامنین بازدید کنند تا از نزدیک با مشکل کمبود نیروی انسانی، پزشک متخصص و تجهیزات آن آشنا شوند و هر چه سریع تر آن را برطرف نمایند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی