نماینده استان چهار محال و بختیاری در شورای عالی استان ها: جاده اصلی شهرستان کوهرنگ، بلاتکلیف مانده است
يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
حسنوند

نماینده استان چهار محال و بختیاری در شورای عالی استان ها اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ قطب گردشگری می باشد اما متاسفانه جاده اصلی آن بلاتکلیف مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، جعفر عسگری حسنوند نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان و نماینده استان در شورای عالی استان ها در جلسه با مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانبا اشاره به اینکه روستاهای دارای ۲۵ خانوار که شورا و دهیاری دارند، راهداری باید راه‌های آن ها را احداث یا بازسازی کند، گفت: انتظار داریم با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی شهرستان کوهرنگ اداره راهداری توجه جدی به این شهرستان داشته باشد.

 وی افزود: راه‌های روستایی شهرستان کوهرنگ از جمله راه دسترسی به روستای سرآقاسید و منطقه بیرگان و دشت لاله و غیره همگی به روکش آسفالت نیاز دارند همچنین تونل ها خصوصا تونل چری باید با سرعت بیشتری تکمیل شود.

عسگری تصریح کرد: سه دسته جاده در شهرستان کوهرنگ داریم که یا بلاتکلیفند یا زیرسازی شده و نیاز به آسفالت دارند و یا برخی آسفالت شان قدیمی و نیاز به روکش دارند که تخصیص اعتبار به ترتیب اولویت  ها باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای دارای ۲۵ خانوار که شورا و دهیاری دارند، راهداری باید راه‌های آنها را احداث یا بازسازی کند، اذعان داشت: انتظار داریم با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی شهرستان کوهرنگ اداره راهداری توجه جدی به این شهرستان داشته باشد.

 عسگری تاکید کرد: احداث جاده های روستایی برخی مناطق شهرستان نیاز است که از زیر مجموعه امور عشایر خارج و زیر نظر راهداری قرار گیرند.

وی افزود: جاده افسرآباد به صمصامی به طول ۱۰ کیلومتر، جاده تاراز به چلگرد، محور شیخ علیخان به غار یخی، جاده قلعه تک به خسروآباد، جاده صمصامی به شاه منصوری و جاده‌های بخش بازفت به روکش آسفالت نیاز دارند.

عسگری حسنوند یادآور شد: با توجه به اینکه پیمانکار جاده نازی از سال ۱۳۹۹ طلب دارد، پروژه به کندی پیشرفت داشته و پیمانکار تونل تاراز نیز منتظر دریافت پیش پرداخت می باشند تا شروع بکار کنند.

نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان افزود: برای گزستان، گرآب و چبد، پل کابلی پیشنهاد دادند ولی اهالی و شوراها درخواست پل ماشین رو دارند.

 وی همچنین احداث سه راهی ورودی بازفت که در شورای ترافیک مطرح شد و تعریض پل جلوی بازفت تا چمن گلی را خواستار شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی