رئیس شورای عالی استان‌ها: اعضا، شوراها را به قله رفیع قانون اساسی برسانند
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
سروری

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید تلاش کنند تا نظام شورایی به قله رفیع قانون اساسی برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، پرویز سروری عصر پنجشنبه در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهرستان‌های مرکز و غرب گلستان اظهار داشت: اکنون به علت فراهم‌ نکردن امکانات و ندادن آموزش‌های لازم، در کف قانون هستیم.

 

وی بیان کرد: اعضای شوراها به علت قابلیت، توانایی و ذاتشان از مردم رای گرفتند، اما ما به عنوان شورای فرادستی، آموزش را برای یک نماینده لازم می‌دانیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش‌های پیش از برنامه‌های ما اگر برگزار شده، ضعیف و راضی‌کننده نبوده، خاطرنشان کرد: درصد زیادی از تخلفات نظام شورایی به علت آگاهی نداشتن کامل از قوانین و مقررات بوده است.

 

رئيس شورای عالی استان‌ها گفت: در مورد آموزش تصمیم جدی داریم و با وزارت کشور در این حوزه تعامل خوبی برقرار کرده‌ایم و تیم جدید وزارت کشور در راستای تقویت شوراها و ارائه امکانات لازم برای اعمال نمایندگی، نمایندگان همکاری خوبی دارد.

 

سروری ادامه داد: ما آموزش را در شوراها الزام‌آور می‌کنیم و اولویت کاری در برنامه‌های ما خواهد بود.

 

وی با تاکید بر این که آموزش، رُکن رَکین است، افزود: اگر عضو در دوره‌های آموزشی شرکت نکند، امکان اعمال ارتقاء و نمایندگی برای وی وجود نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: نمایندگان باید بدانند که نمایندگی یک فرصت و آرزو است و باید حواسمان باشد که آرزو فریب‌مان ندهد و زمانی به خود نیاییم که پرونده‌مان بسته شده باشد.

 

رئيس شورای عالی استان‌ها گفت: با قبول مسئولیت بار سنگین مطالبات مردم را بر دوش گرفتیم که باید تلاش کنیم به صورت صحیح این بار به سر منزل مقصود برسد.

 

سروری یادآور شد: به فرموده امام راحل مردم ولی نعمت ما هستند، اما ما مدیران طوری عمل کردیم که مردم نوکر مسوولان و مسوولان ولی نعمت مردم شدند.

 

وی اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نظام مسایل مناطق خود را احصاء و در اختیار شورای عالی قرار دهند که باید این مسایل اولویت‌بندی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی اولویت‌ها در کل

کشور مشترک است که ما برای آنها برنامه‌ریزی داریم و برخی اولویت‌ها اختصاصی است که باید با رصد شورای استان، اولویت‌ها مشخص شود.

 

 

پوشیدن لباس اخلاص راه رسیدن به موفقیت است

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برخی موفقیت‌ها معطوف به حال و برخی دیگر معطوف به آینده است، گفت: پوشیدن لباس اخلاص در حوزه خدمت یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت معطوف به آینده است.

 

غلامرضا منتظری در این جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: استفاده بهینه در فرصت خدمت و ارتباط آسان و دوسویه با مردم از دیگر راه‌های رسیدن به این مدل موفقیت است.

 

وی بیان کرد: نقدپذیر بودن و در اختیار قراردادن تجربیات نیز از دیگر روش‌های این نوع موفقیت محسوب می شود.

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی