رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها: به دنبال دریافت بودجه مستقل برای شوراهای اسلامی استان هستیم
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
صادقی

صادقی با بیان اینکه باید برای شوراهای اسلامی استان مانند شورای عالی استان‌ها بودجه مستقل در نظر گرفته شود گفت: پیگیر این مسئله هستیم تا به هر روشی که شده این مشکل را حل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، احمد صادقی نماینده تهران و رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها در نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌ها کشور که در گرگان برگزار می‌شد ضمن تشکر از شورای استان گلستان برای برگزاری این اجلاس گفت: در بودجه سال جاری مبلغ قابل توجهی برای استان‌ها در نظر گرفته شده است. هرچند پیشنهاد ما این بود که همانند شورای عالی استان‌ها باید برای شوراهای اسلامی استان‌ها نیز بودجه مستقل در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: اخیرا این پیشنهاد از سوی دفتر ریاست محترم جمهوری در حال پیگیری است و از سازمان برنامه و بودجه خواسته شده است تا به سرعت موضوع اختصاص بورجه مستقل شوراهای استان بررسی و گزارش تهیه شود. ما هم امیدواریم که به هر طریقی این مسئله حل شود و بودجه ای را برای استان‌ها در نظر بگیرند.

 

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: ما معتقدیم ساختار دبیرخانه های شوراهای سراسر باید اصلاح شود اما تا اصلاح کامل به دنبال این هستیم که روی همین ساختار موجود کار کنیم و نیروهای موجود را ساماندهی کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به آموزش شوراها گفت: همه ما به عنوان اعضای شورا نیاز به آموزش داریم. در همین راستا برنامه خوبی برای آموزش شوراها از شورای روستا تا شورای عالی استان‌ها تدارک دیده شده است که به زودی شروع می‌شود. نکته مهم این است که ما باید این آموزش‌ها را الزامی کنیم. یعنی شرط آمدن به شورای پایه و شوراهای فرادست از جمله شورای استان و شورای عالی استان‌ها و حتی ثبت نام برای انتخابات شوراها گذراندن دوره‌های آموزشی باشد. 

 

صادقی با بیان اینکه کارت شناسایی اعضای شورای استان‌ها آماده است گفت: ما با وزارت کشور توافق کردیم که برای اعضای شوراهای استان در دبیرخانه شورای عالی استان‌ها کارت صادر شود و برای اعضای شوراهای شهرستان در وزارت کشور این کار انجام شود.

 

رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: همچنین مکاتبه‌ای با وزارت کشور انجام دادیم و قولی که داده شده است این است که هر شورایی در سامانه مرتبط در وزارت کشور مشخصات خود را ثبت کند تا کد شناسه برای آن شورا اختصاص یابد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی