رئیس شورای عالی استان ها: مدل انتخابات و هئیت نظارت شوراها نیاز به بازنگری جدی دارد
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
پرویز سروری

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: باید هئیت نظارت مستقلی برای شوراها در نظر بگیریم و مدل انتخابات و هئیت نظارت شوراها نیاز به بازنگری جدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان ها  اظهار کرد: نگاه ما این بود که با اعضای شوراها گفتگو کنیم و انتقادات به ما منتقل شود تا بتوانیم به عنوان نمایندگان شورای عالی در مسیر مطالبات شوراها عمل کنیم.

رئیس شورای عالی استان های کشور ادامه داد: در این اجلاس استاندار گلستان پذیرفتند که برای مدیریت یکپارچه یکی از شهرهای استان به عنوان پایلوت انتخاب شود و این امر مهم می‌تواند برای مجموعه کشور مثمر ثمر باشد.

سروری یادآور شد: قانون انتخابات شورا ناکارآمد است و نگاه سیاسی برای انتخابات شوراها مخرب است.

وی گفت: ما انتخابات جریان اجتماعی شوراها را با یک جریان سیاسی برگزار می‌کنیم و این یک آسیب اجتماعی است و لیست‌های شورای شهر الزاما سیاسی بسته می شود.

رئیس شورای عالی استان‌‌ها ابراز داشت: در قانون شوراها باید به سمت مدل های مشارکت پذیری برویم و اگر گروهی ۳۰ درصد رای آورده به این میزان کرسی در شورا داشته باشد.

سروری بیان کرد: تایید صلاحیت افراد شورا یک کلاف سردرگمی است و مجلسی که ۷۰ درصد جمعیتش تغییر می کند، عضو هئیت نظارت بر شوراها می شود و گاهی ممکن است برای نمایندگان شائبه رقابت هم پیش بیاد.

وی تصریح کرد: باید هئیت نظارت مستقلی برای شوراها در نظر بگیریم و مدل انتخابات و هئیت نظارت نیاز به بازنگری جدی دارد.

رئیس شورای عالی استان‌‌ها افزود: حاضریم پیشنهادات خود را به مجلس ارائه بدهیم، ۱۲۶ هزار نفر از مردم رای می گیرند با کمترین نظام آموزشی و اجازه می دهیم بر صندلی تصمیم گیری بنشیند و باید یک فرآیند آموزشی الزام آور برای اعضای شورا در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی