سلیمانی دشتکی: چهارمحال و بختیاری با معضل کمبود آب مواجه است
يکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
سلیمانی

سلیمانی دشتکی اذعان داشت: استان چهارمحال و بختیاری خود با معضل کمبود آب مواجه بوده و تعدادی از روستاهای آن با تانکر آبرسانی می‌شود و دیگر اینکه از نظر سازمان محیط زیست این انتقال آب مجوز زیست محیطی نیز ندارد لذا ضروری است نیاز مبدا در چهار حوزه حق آب شرب، حق آب کشاورزی، حق آب صنعت و حق آب محیط زیست را در نظر بگیریم و اگر مازادی وجود داشت، در صورت اثبات نیاز مقصد به آب شرب و نبود منبع دیگری غیر از روش بین حوزه‌ای انتقال آب با روش منطقی و علمی صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، سیاوش سلیمانی دشتکی رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان‌کرد : برخی محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده لردگان - خوزستان و شهرکرد- شلمزار و همچنین تونل فارسان و تونل تنگ حونی مشکلات جدی دارند که جهت حفظ سلامت و جان مردم شریف استان و جلوگیری از تصادفات مکرر ضروری است که بهسازی راه ها و تکمیل و احداث تونل ها در دستور کار قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی افزود: تونل گردنه چری در حال پیشرفت است و اگر با همین روال پیش برود محور اصلی برای شرق استان و غرب دشتک می باشد که باعث رونق اقتصادی می شود.

 وی گفت: اگر در استان چهارمحال و بختیاری تونل بهشت‌آباد احداث شود با گذر این تونل از روی گسل‌های مهم استان تمامی چشمه‌های استان چهارمحال و بختیاری خشک خواهد شد و شهرهایی همچون شهرکرد، بروجن، اردل، کوهرنگ و فرخشهر و چرمهین از آب محروم شده و باید شاهد وحشتناک‌ترین خشکسالی‌های ممکن در این استان سرسبز و زیبا باشیم. 

رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: استان چهارمحال و بختیاری خود با معضل کمبود آب مواجه بوده و تعدادی از روستاهای آن با تانکر آبرسانی می‌شود و دیگر اینکه از نظر سازمان محیط زیست این انتقال آب مجوز زیست محیطی نیز ندارد لذا ضروری است نیاز مبدا در چهار حوزه حق آب شرب، حق آب کشاورزی، حق آب صنعت و حق آب محیط زیست را در نظر بگیریم و اگر مازادی وجود داشت، در صورت اثبات نیاز مقصد به آب شرب و نبود منبع دیگری غیر از روش بین حوزه‌ای انتقال آب با روش منطقی و علمی صورت پذیرد.

وی گفت: اگر در تونل سوم کوهرنگ آب پمپاژ شود به شیلات و طرح های کشاورزی در قلعه رشید، رستم آباد، کاج ، ریگک، دشتک و ... خسارات جبران ناپذیری وارد می گردد و بخش اعظمی از شهرستان اردل به کویر تبدیل شده و ضمن کاهش تولیدات ، هزاران نفر نیز بیکار می شوند.

سلیمانی دشتکی اذعان داشت: دو بانده شدن جاده اردل تا فارسان از مطالبات مردم می باشد و تسریع در احداث تونل گورمیزه که مسیر مردم از اردل تا دوپلان را به طول ۸۰ کیلومتر کاهش میدهد، ضروری است.

 سلیمانی دشتکی تصریح کرد: چشمه سرخون همچنان آلودگی نفتی دارد که لازم است بمنظور جایگزینی منبع تامین آب شرب آن منطقه،  مطالعات لازم جهت انتقال آب از چشمه لندی سریعتر صورت گیرد تا سلامت مردم به خطر نیوفتد.

وی همچنین مشکل آب دشتک آلیکوه ، مشکلات بهداشتی درمانی و اختصاص دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان اردل و شبانه روزی نمودن درمانگاه لیرابی را پیگیری نمود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی