استاندار سمنان در دیدار با رئیس شورای عالی استان ها: شوراها باید محور وحدت باشند
يکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
هاشمی

استاندار سمنان با بیان اینکه شورا باید محور وحدت باشند، گفت: اگر روزی مردم از شما درخواست کنند که دوباره برای انتخابات شورا ثبت نام کنید، یعنی شما موفق بوده‌اید. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سیدمحمدرضا هاشمی عصر روز شنبه در نشست بزرگداشت روز ملی شوراها با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها برگزار شد، ابراز داشت: برخی روستاها خوش‌نشین شده‌اند، اما روستا ظرفیتی دارد که می‌تواند نقش بسیار مهمتری داشته باشد.

استاندار سمنان گفت: همه مسئولان موظف به امانت‌داری و صداقت هستند و مکلفیم با کار جهادی پاسخ اعتماد مردم را بدهیم. 

هاشمی با بیان اینکه شورا باید محور وحدت باشد، گفت: اگر روزی مردم از شما درخواست کنند که دوباره برای انتخابات شورا ثبت نام کنید، یعنی شما موفق بوده‌اید. 

وی افزود: به منظور تحقق شعار سال، از چند کارگاه بازدید شد که در یک کارگاه کوچک ۱۵ زن سرپرست خانواده شاغل بودند و این معنی واقعی اشتغال‌زایی است. 

هاشمی بیان کرد: در نیمه دوم سال گذشته نزدیک به ۳۵ واحد راکد دوباره راه اندازی شد. 

شوراها پیش از ارسال مصوبه با شورای تامین فرمانداری هماهنگ باشند و شورای تامین نیز گاهی می‌تواند به نفع مردم کمی سختگیری‌ها را کمتر کند به طوری که قانون نیز زیر سوال نرود.

 

مدل فعالیت شوراها در ایران بی‌بدیل است 

رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در ادامه این جلسه گفت: مدل فعالیتی که امروز در شوراهای کشور وجود دارد، از نظر مردمسالاری مدلی بی‌بدیل و بی‌مانند است. 

پرویز سروری بیان کرد: تعداد زیادی از نمایندگان شورای عالی استان‌ها از بطن روستاها هستند و تمام اقلیت‌ها و جنسیت‌ها در این شورای نماینده دارند. 

وی افزود: اکنون زمان طلایی حداکثری کردن حضور مردم در تصمیمات کشور است و ۱۲ هزار نفر نماینده که رای مردم را دارند، سرمایه بزرگ اجتماعی است. 

رئیس شورای عالی استان‌ها ابراز داشت: جنس نظام جمهوری اسلامی، جنس نگاه به مردمی است که توقع بیشتری از انقلاب اسلامی داشتند و مجموعه مسئولانی باید فاصله بین وضعیت فعلی و انتظارات مردم را کم کنند. 

سروری بیان کرد: اکنون نگاه دولت، فرمانداران و بخش‌داران این است که خدمتگزار مردم هستند و به این خدمتگزاری افتخار می‌کنند. 

وی با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها به دنبال باز کردن گره های کور مدیریت شهری است افزود: در بیشتر شهرستان‌ها با صدور پروانه سخت است و این زمینه فساد و رشوه را فراهم می‌کند  ولی اگر زمان صدور کم شود، کسی نیاز به رشوه دادن ندارد. 

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در شورای عالی استان‌ها، اصلاح قانون انتخابات در دستور کار است که نظام انتخابات رئیس جمهوری با شوراها جدا شود زیرا انتخابات شورا کارشناسی و انتخابات ریاست جمهوری سیاسی است و در زمان انتخابات ریاست جمهوری کسی به کاندیداهای شوراها توجه نمی‌کند.

سروری بیان کرد: یک کار بزرگ و اقدام بی‌نظیر در ۴۰ سال گذشته، ایجاد سامانه جامع مصوبات شوراهای کشور است و کارگروه مرتبط شکل گرفته و مطالعات انجام شده است. 

وی افزود: این طرح در تهران اجرا شد و در چهار سال، ۱۲ میلیون نفر به این سامانه مراجعه کردند و این نشانه استقبال مردم از این طرح است.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی