نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: اعضای شوراها با سعه صدر، پذیرای انتقادات هستند
دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
فاروق اعظمی

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بخش بزرگی از مشکلات با همراهی شورا و مسئولان اجرایی قابل حل است، گفت: اعضای شوراهای سراسر کشور با روی گشاده و سعه صدر، پذیرای انتقادات هستند و منتقدین را با سعه صدر پذیرش خواهند کرد.

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به تاریخچه تشکیل نهاد شوراها در کشور گفت: موضوع مشورت و شورا مورد تأکید آیات و روایات متعدد است که امام خمینی(ره) با تأسی از آن ها، در نهم اردیبهشت سال 1358 نامه شوراها را ابلاغ کردند و در هفت اصل و یک فصل مجزای قانون اساسی نیز به شوراها پرداخته شده که همه این ها نشان از اهمیت این موضوع در نظام حکمرانی جموری سلامی ایران دارد.

اعظمی افزود: هدف اساسی امام خمینی(ره) از حضور نهاد شورایی در کشور، تمرکززدایی از قدرت بود به نحوی که این قدرت تا پایین‌ترین سطوح جامعه نیز سرایت پیدا کند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در مورد تخلفات اعضای شوراها، اظهار داشت: در دوره پنجم شوراها، 433 نفر از 126 هزار نفر دچار تخلف شدند؛ یعنی کمتر از نیم درصد که هر چند حتی یک تخلف هم زیاد است و نباید صورت گیرد اما اینکه متأسفانه شوراها را به عنوان نهاد متخلف در جامعه جلوه بدهیم، این یک ظلم بزرگ است.

وی با بیان اینکه گفتار درمانی برای حل مشکلات مردم جواب نمی‌دهد، گفت: رویکردهای جدید را باید جایگزین روش‌های پیشین کرده و اعضای شوراها مطالبات را در چارچوب معین دنبال کنند تا دستاوردها ملموس تر شود.

اعظمی با خطاب قراردادن مسئولان اجرایی و دولتی ادامه داد: شوراها را فرصت بدانید نه تهدید، آن ها بازوهای مشورتی قوی و رابط بین مردم و شما هستند که اگر نظر و رأی آن ها را بخواهید، قطعا کارها بهتر پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: شوراها باید منعکس کننده مطالبات مردم باشند چرا که مردم توقع و انتظار به حقی از ما دارند و بخش اعظمی از مشکلات با همراهی شورا و مسئولان اجرایی قابل حل است.

اعظمی در پایان اعلام کرد، اعضای شوراهای سراسر کشور با روی گشاده و سعه صدر، پذیرای انتقادات هستند و منتقدین را با سعه صدر پذیرش خواهند کرد.

/پایان پیام

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی