عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها: نقش شورای عالی استان‌ها در تدوین بودجه 1401 نادیده گرفته شده است
دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
یوسف مغروری

مغروری گلایه از نادیده گرفتن نقش شورای عالی استان‌ها در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از رسالت‌های شورای عالی استان‌ها بررسی لایحه بودجه سالانه است اما سازمان برنامه و بودجه در این زمینه کوتاهی کرده و از ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۱ به این شورا خودداری کرد و به نوعی نقش این شورا در تدوین بودجه نادیده گرفته شد‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، یوسف مغروری نماینده استان خراسان شمالی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها هم با گلایه از برخی بی‌مهری‌ها به شورای عالی استان‌ها در این باره گفت: بعضا دستگاه‌های اجرایی با این شورا با بی‌مهری برخورد می‌کنند و به گونه‌ای به چشم رقیب به این شورا نگاه می‌شود، این در حالی است که نظام شورایی، بازوی خوب برای دستگاه‌های اجرایی است‌.

یوسف مغروری اظهار داشت: ماهیت فعالیت و نیز رسالت شورای اسلامی نظارت است، نظام شورایی برگرفته از آرای مردم است و بهترین کمک برای توسعه جامعه است از این رو انتظار می‌رود مسئولان تعامل خود را با نظام شورایی تقویت کنند‌.

وی در بخش دیگر سخنان خود با گلایه از نادیده گرفتن نقش شورای عالی استان‌ها در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از رسالت‌های شورای عالی استان‌ها بررسی لایحه بودجه سالانه است اما سازمان برنامه و بودجه در این زمینه کوتاهی کرده و از ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۱ به این شورا خودداری کرد و به نوعی نقش این شورا در تدوین بودجه نادیده گرفته شد‌.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها با داشتن بیش از ۱۰۰ هزار عضو شورای اسلامی در شهرها و روستاهای کشور پتانسیل بزرگ و پشتوانه‌ای است که باید از ظرفیت آن استفاده شود‌.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها افزود: این لایحه باید به شورای عالی استان‌ها ارسال می‌شد اما با وجود پیگیری‌های هیئت رئیسه این شورا، محقق نشد، بررسی لایحه بودجه در شورای عالی استان‌ها، می‌تواند کمبودها و نواقص و نارسایی‌ها در این لایحه را شناسایی کند‌.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: به نظر می‌رسد باید در نحوه توزیع اعتبارات بازنگری انجام شود، باتوجه به روند کنونی در توزیع اعتبارات، اتفاق خاص و تاثیرگذاری در توسعه استان‌های محروم همچون خراسان شمالی نخواهد افتاد بنابراین باید نحوه توزیع اعتبار مورد بازبینی قرار گیرد‌.

وی همچنین خواستار حضور یکی از اعضای شورای استان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شد و گفت: یکی از رسالت‌های شوراها این است که نواقص و مشکلات دستگاه‌ها را گوشزد کنند، در این زمینه یکی از مطالبات ما این است که یکی از اعضا، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور داشته باشد تا در جریان تصمیم گیری‌ها و اولویت‌های استان قرار گیرد‌.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای عالی استان‌ها گفت: در سطح شهرستان‌ها هم باید یکی از اعضای شورای استان در نشست کمیته برنامه‌ریزی حضور داشته باشد‌.

مغروری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: دکتر رئیسی تاکنون به استان‌های مختلف سفر داشته و مشکلات استان‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داده‌اند اما گلایه ما این است که خراسان شمالی در اولویت سفرها قرار نگرفته است‌.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها افزود: شعار دولت رسیدگی به مناطق محروم است اما استان محروم خراسان شمالی در اولویت سفرهای دولت قرار نگرفت‌.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی