نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد: ارتقای جایگاه شوراها با عمل به اصول شورایی قانون اساسی
سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
خداداد خارایی

خارایی با اشاره به جایگاه فعلی شوراها در کشور، گفت: در هفت اصل قانون اساسی به شوراها پرداخته شده و اگر به آن ها عمل شود، جایگاه این نهاد ارتقا پبدا خواهد کرد.

خداداد خارایی نماینده استان کرمان در شوای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در مورد جایگاه شوراها در کشور گفت: کم توجهی دولت به شوراها باعث تضعیف جایگاه این نهاد می‌شود به طوری که متأسفانه، دولت‌های مختلف، شوراها را مانع خود در عرصه اجرایی‌ می‌دانند که این نگاه باید اصلاح شود.

وی افزود: مجلس نیز به همراه دولت، شورا را رقیبی برای خود‌ می‌بینند و این در صورتی است که در هفت اصل قانون اساسی به شوراها پرداخته شده و اگر به آن‌ها عمل شود، جایگاه این نهاد ارتقا پبدا خواهد کرد.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: عدم توجه کافی به قوانین مرتبط یا حوزه عمل شوراها در کشور به‌ویژه از سوی مدیران اجرایی، عاملی برای کاهش نقش شورا در مجموعه تصمیم گیری‌ها شده است و دولت باید به مسئولان استانی دستور دهد تا از ظرفیت این مجموعه در تمام زمینه‌ها استفاده شود.

خارایی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص نقش مهم شوراها در اداره کشور، مدیران و مسئولان، با دید نو، شورا را یاری برسانند و آن را رقیب خود ندانند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی