نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: اصلاح قوانین و آموزش جامعه شورایی؛ ملزومات اصلی ارتقای جایگاه شوراها
دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
غلامی

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با تأکید بر آسیب شناسی عملکرد شوراها، گفت: اصلاح قوانین شوراها و آموزش جامعه شورایی از ملزومات اصلی تحول و ارتقای جایگاه این نهاد است.

شمس الله غلامی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: بیش از بیست سال است که مجموعه شوراها در کشور شروع به فعالیت کرده اند و اگر بخواهیم به این سوال که چرا تاکنون به جایگاهی که شایسته آن هاست، نرسیده اند، در گام اول باید به آسیب شناسی عملکردها بپردازیم.

وی با طرح این پرسش که در این سال ها چقدر فرصت و فضای مدیریت به شوراها داده شده است، اظهار داشت: مسئولان کشوری و استانی باید همراهی لازم را با نهاد شورایی داشته باشند تا شاهد اثرگذاری و خدمت رسانی هر چه بیشتر این مجموعه به مردم باشیم.

غلامی افزود: در زمینه های عمرانی، فضای شبز، فرهنگی و ورزشی موفقیت های خوبی توسط شوراها و شهرداری ها به دست آمده است که باید خروجی اقدامات به اطلاع مردم برسد اما این کافی نیست.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با بیان اینکه روح شوراها برآمده از دین و اخلاق است، اظهار داشت: شوراها برخاسته از مردم هستند و باید با تنویر افکار عمومی، آن ها را بیشتر از گذشته به مردم بشناسانیم.

وی اصلاح قوانین شوراها و آموزش جامعه شورایی را از ملزومات اصلی تحول و ارتقای جایگاه این نهاد دانست و گفت: آشنایی کافی با قوانین و ضوابط برای همه از جمله مسئولان باید باشد تا با درک کامل از ظرفیت شورا و با هم افزایی و همدلی و ایجاد یک عزم ملی بتوانیم بیش از پیش در راستای تقویت شوراها گام برداریم.

 

پایان پیام #

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی