نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: شورای شهر باید بر تمام امور شهر نظارت داشته باشد
يکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
برزویی

برزویی با بیان این موضوع که شوراها در کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده اند، گفت: شورای شهر باید بر کل شهر و مجموعه خدمات شهری، نظارت داشته باشند.

صادق برزویی نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به در پیش بودن روز ملی شوراها، گفت: متأسفانه شوراهای شهر و روستا به جایگاهی که قانونگذار برای آن ها تعیین کرده، نرسیده اند که این امر دلایل خاص خود را دارد.

وی در تشریح این عوامل، اظهار داشت: آن مسائل و جایگاهی که قانون اساسی برای شوراها پیش بینی کرده است با آن چیزی که ابلاغ شده، همخوانی ندارد و قوانین مربوط به شوراها نتوانسته اند، جایگاه شورا را ارتقا دهند. از سوی دیگر شوراهای شهر، تبدیل به شورای شهرداری شده اند در حالی که شورای شهر باید بر کل شهر و مجموعه خدمات شهری، نظارت داشته باشد.

برزویی در ادامه به ضعف در قوانین انتخاباتی شوراها اشاره کرد و گفت: قوانین انتخاباتی شوراها دچار ضعف و ایراد است برای مثال در هر شورا حضور یک حقوقدان لازم است اما بسیاری از شوراهای ما از این موضوع بی بهره هستند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها بودجه و کمبود منابع درآمدی را نیز از جمله عواملی دانست که در تضعیف نهاد شوراها نقش دارند.

وی گفت: شوراها به دلیل بودجه نامتوازن، نمی توانند سیاستگذاری مناسبی داشته باشند و از طرف دیگر شورای عالی استان ها هم به جایگاه واقعی خود نرسیده و حتی در تأمین بودجه برای پرداخت حقوق پرسنل خود نیز با مشکل رو به رو است.

صادق برزویی در پایان تصویب قوانینی از سوی مجلس شورای اسلامی برای ارتقای جایگاه شوراها و اختصاص منابع مالی پایدار به مجموعه شوراها و شورای عالی استان ها را خواستار شد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی