در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان شد همکاری شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها با آموزش و پرورش توسعه شهرها و روستاهای استان را در پی خواهد داشت
دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
مدیرکل آپ

اعضای شورای اسلامی با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی دیدار و در خصوص همکاری این دو نهاد با یکدیگر گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، رئیس و جمعی از اعضای فرهنگی شورای اسلامی استان خراسان رضوی با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست سید مؤمن حسینی رئیس شورای اسلامی استان ضمن تبریک انتصاب سید امیر شوشتری به سمت مدیرکل آموزش و پرورش خرسان رضوی گفت: در شورای اسلامی استان افتخار می‌کنیم که نیمی از جمعیت اعضاء از فرهنگیان و معلمینی هستند که مردم ضمن اعتماد به تربیت و آموزش فرزندان خود توسط این قشر زحمتکش، اعتماد دیگری در عرصه تصمیم گیری در نظام مدیریت شهری و روستایی استان را به ایشان واگذار کرده‌اند.

حسینی ادامه داد: با کمک اعضای فرهنگی عضو شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان می‌توان از هزینه‌های زندگی شهری و روستایی کم و بار این هزینه‌های مختلف را از دوش مردم برداشت.

رئیس شورای استان ادامه داد: به طور مثال می‌توان گفت؛ اگر با برنامه‌ریزی دقیق بتوان درسی را با عنوان آموزش و اهمیت تفکیک زباله از مبدأ در مدارس تدریس و از طریق دانش آموزان این فرهنگ را به خانواده‌ها منتقل کرد، حتما هزینه‌های جمع آوری و از بین بردن زباله ها به یک سوم قیمت کنونی کاهش خواهد یافت که می‌توان با همین روند هزینه‌های مرتبط با زندگی شهری و روستایی را برای مردم عزیزمان کم نموده و خدمتی شایان را به آیندگان ارائه نماییم.

حسینی نماینده شهرستان نیشابور در شورای اسلامی استان ادامه داد: فرصتی دیگر که می‌توان آن را به خدمتی نوین تبدیل نمود، بحث افزایش سرانه فضای سبز در شهرها است. همانطور که مستحضر هستید به غیر از شهر مشهد که در حوزه فضای سبز کارهای زیرساختی انجام شده است، سرانه فضای سبز سایر شهرهای استان به شدت پایین بوده که این خود در آینده می‌تواند مشکلات فراوانی را برای شهروندان و شهرها به وجود آورد که می‌توان با خدماتی که شهرداری‌ها به مدارس ارائه نمایند، فضاهای قابل استفاده جهت فضای سبز را در مدارس آماده و در اختیار عموم مردم قرار داد.

حسینی همچنین در بیان صحبت‌هایش گفت: می‌توان با ایجاد و تدوین تفاهم نامه بین شهرداری‌ها و ادارات آموزش و پرورش فضای باز مدارس را در شیفت‌های تعطیل به عناون پارکینگ عمومی در اختیار مردم نیز قرار داد تا به نحوی مشکل عدم جای پارک در شهرها نیز حل شود.

در ادامه این نشست احمد وطن دوست نماینده شهرستان تربت حیدریه گفت: سیستم مدیریت شهری و شورایی همیشه با مجموعه آموزش و پرورش در شهرهای مختلف ارتباط تنگاتنگی داشته و در ادوار مختلف شورایی تلاش هر دو مجموعه در پیشبرد اهداف آموزش و تربیتی بی مثال بوده است و گاها هم اگر مشکلاتی بین دستگاهی به وجود آمده با حضور و کمک اعضای فرهنگی شوراهای اسلامی این مشکلات به نحو مقتضی و در کمترین زمان ممکن حل و فصل گردیده است.

وطن دوست ادامه داد: در دوره گذشته حدود ۲۷ هزار متر مربع زمین‌های که مشکل تملک یا موارد دیگری داشته اند با همکاری میان شورای اسلامی و شهرداری تربت حیدریه با اداره آموزش و پرورش این شهر رفع و رجوع گردیده است.

سپس علی قاسمی کیا نماینده شهرستان داورزن در شورای استان گفت: فرصت استفاده از فضای مجازی در بین دانش آموزان در مرحله تبدیل به تهدید می‌باشد به طوری که سهم خانواده در تربیت دانش آموزان و پذیرش موضوع استفاده صحیح از فضای مجازی کم رنگ شده است که اگر فکری به حال این موضع نشود فرصت بی بدیل استفاده از فضای مجازی ممکن است برای دانش آموزان تبدیل به تهدید جدی شود.

حسین ملکوتی دیگر عضو شورای اسلامی استان نیز با اشاره به اینکه در کشورهای بیشتر توسعه یافته بهترین مکان های مطالعه برای دانش پژهان مکان های آموزشی است خواستار این موضوع شد که مدارس به کتابخانه و سالن‌های مطالعه مجهز گردیده تا بتوان فقر مطالعه در بین دانش آموزان را به نحوی با این اقدام کم کم از بین برد.

در پایان این نشست سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تشکر از حضور اعضای شورای اسلامی استان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ایشان گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی در جوار مرقد مطهر و ملکوتی امام هشتم (علیه السلام)، می‌بایست دارای ترازی باشد که مزین شود به اسناد بالادستی و سند تحول بنیادی آموزش و پرورش که بتوان با آن پیشران‌ها، آموزش و پرورش را طبق آنچه مطلوب نظام مقدس جمهوری اسلامی است حرکت دهیم.

شوشتری ادامه داد: در مشکلات پیشروی آموزش و پرورش همه‌ی دستگاه‌ها باید با همتی جمعی نهایت تلاش خود را انجام داده تا مشکلات جامعه آموزشی به حداقل میزان ممکن کاهش یافته تا بتوان فرزندان این مرز و بوم را به درستی تربیت و سپس آموزش داد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی