عضو شورای عالی استان‌ها مطرح کرد: تغییر اقتصاد منبع‌محور به دانش‌محور با کمک دانش‌بنیان‌ها
شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کوروش حصیرباف

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها گفت: توجه به دانش‌بنیان‌ها و اشتغال‌زایی راهبردی برای تغییر رویه اقتصاد منبع‌محور به اقتصاد دانش‌محور باید مورد توجه قرار گیرد؛ لذا می‌تواند ابزاری برای پویا کردن اقتصاد کشور با هدف اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، کوروش حصیرباف در نشست شورای اسلامی استان سمنان اظهار کرد: از آنجا که حدود ۱۰ سال است مقام معظم رهبری نامگذاری‌های سال را در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و مدیریت جهادی در راستای معیشت مردم تعیین می‌کنند؛ همراهی و همدلی مسئولان با شوراهای استان می‌تواند در تحقق شعار سال بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به ماده ۸۷ قانون شوراها نظارت بر عملکرد و درآمد و هزینه سازمان همیاری شهرداری استان سمنان، افزود: لازم است بدانیم بر اساس قانون شوراها انتخاب حسابرس برای نظارت بر عملکرد و درآمد و هزینه به عهده شورای استان است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ارائه گزارش عملکرد ریاست سازمان همیاری شهرداری‌ها در پایان هر سال و انتخاب حسابرس در سال جدید برای شفاف‌سازی عملکرد است و نیاز به همکاری بیشتر آن سازمان با حسابرس منتخب دارد، همچنین ارتباط شهر و روستا با تعامل و همکاری بین شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان، گفت: لازم است در اجرای طرح‌های عمرانی، تأمین قیر و خرید ماشین‌آلات مورد نیاز تعامل، همکاری و توجه قابل قبولی از سوی این سازمان به ویژه به شهرداری شهرهای کوچک استان سمنان وجود داشته باشد.

حصیرباف خاطرنشان کرد: فراهم کردن فضا و امکانات جهت عرضه تولیدات و محصولات روستاها و شهرهای استان که بر پایه دانش و اشتغال‌زایی انجام می‌شود، باید از سوی شهرداری‌ها و اتاق اصناف ایجاد شود.

به گزارش ایمنا، نشست شورای اسلامی استان سمنان با حضور حمید دهرویه، رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان و مهدی صمیمان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار شد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی