نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها: ضرورت ساماندهی و شناسنامه دار کردن اتباع خارجی / دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین ایران و افغانستان است
چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
محمدرضا فلاح

فلاح با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین ایران و افغانستان است گفت: طوری که در فضای مجازی سعی در ایجاد هراس و وحشت بین دو ملت ایران و افغانستان دارند.

محمدرضا فلاح نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها پیرامون موضوع اتباع خارجی در کشور، اظهار کرد: حضور اتباع خارجی در کشور می‌تواند هم فرصت باشد و هم تهدید، بنابراین باید مراقب باشیم در این خصوص، به شایعات فضای مجازی دامن نزنیم.

وی افزود: امروز دولت‌های متخاصم به دنبال ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و افغانستان هستند، به طوری که در فضای مجازی سعی در ایجاد هراس و وحشت بین دو ملت ایران و افغانستان دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز جمعیت زیادی از افغانستانی‌ها در دامن جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند، بنابراین باید بر ترویج فرهنگ ناب اسلامی در بین این قشر فعالیت جدی انجام دهیم.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ و حوزه‌های علميه راحت می‌توانند روی تربیت این قشر از اتباع خارجی کار کنند؛ افغانستانی‌های حاضر در ایران می‌توانند سفیران فرهنگی ملت شیعه ایرانی در دنیا باشند.

فلاح خاطرنشان کرد: سامان‌دهی، اشتغال و محل اسکان افغانستانی‌ها در نقاط شهری و روستایی و شناسنامه‌دار کردن این قشر از جمله کارهای اساسی و مهم است که دولت و مسئولان محلی باید در دستور کار خود قرار دهند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی