نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: مسئولان اجرایی، شوراها را در تقابل با خود نبینند
چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
غلامی

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با اشاره به نقش مهم تعامل شوراها با مدیران اجرایی در پیگیری و حل مشکلات مردم، گفت: مسئولان اجرایی شوراها را در تقابل با خود نبینند.

شمس الله غلامی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شوای عالی استان ها با اشاره به اهمیت نقش آموزش جامعه شورایی کشور، گفت: شوراها نهاد اجتماعی برگرفته از حمایت و حضور فعالانه مردم است که آموزش جامعه شورایی از مهم‌ترین راهبردهایی است که می تواند باعث ارتقا و تقویت این مجموعه در کشور شود.

وی افزود: جایگاه و قدرت شوراها باید در ساختار مناسب قرار گیرد و مسئولان اجرایی نیز نباید شوراها را در تقابل با خود ببینند بلکه شوراها و مسئولان با تعامل سازنده می توانند در راستای حل مشکلات مردم، بیشتر در کنار هم باشند و اقدامات موثرتری را به انجام برسانند.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در ادامه اظهار داشت: هویت بخشی به شورا موضوع مهمی است که سبب می شود دیگران احساس کنند شورا حرف برای گفتن دارد.

غلامی با تاکید بر حفظ استقلال شورای عالی استان ها از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا مجموعه شورایی کشور به خصوص شورای عالی استان ها را با نگاه ویژه تری ببینند و وزارت کشور نیز به مدیران استانی و شهرستانی تکلیف کند تا همکاری و تعامل گسترده تری با شوراها داشته باشند.

وی شوراها را نهادی دانست که بیشترین مراجعات مردم به آنهاست و مردمی ترین مجموعه نظام است که نقش آن به ویژه شورای عالی استان ها باید در کشور پررنگ تر شود به طوری که دوره ششم شورای عالی استان ها باید دوره تحول باشد و در این راه لازم است دیگر مسئولان و مدیران نیز دست یاری دهند تا با تقویت جایگاه شوراها در کشور، شاهد پیشرفت روزافزون جامعه و حضور بیش از پیش مردم در تصمیم گیری ها باشیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی