نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: ایجاد بازارچه های محلی به رونق اشتغال و گردشگریِ استان قزوین کمک می کند
دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
غلامی

غلامی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با اشاره به پتانسیل های گردشگری این استان، گفت: ایجاد بازارچه های محلی، به رونق اشتغال و گردشگری استان قزوین کمک می کند.

شمس الله غلامی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به پتانسیل های گردشگری و آثار تاریخی و مذهبی این استان، گفت: استان قزوین، با آثار ثبت شده بسیار ملی و جهانی، دارای تاریخ درخشانی است و در نوروز امسال نیز حدود یک میلیون گردشگر را پذیرا بوده اما در این زمینه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.

 

وی افزود: کمبود منابع مالی در راستای نگهداری و مرمت این ابنیه و مشکلاتی که سرمایه گذاران در روند اداری دچار آن می شوند از مهم‌ترین چالش های حوزه گردشگری استان قزوین است و باید به دنبال پاسخ به این سوال بود که چرا نتوانستیم در جذب سرمایه گذار موفق عمل کنیم؟

 

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در ادامه اظهار داشت: در مکان ها و گذرگاه های گردشگری با ایجاد بازارچه های محلی صنایع و هنرهای دستی و آنچه مربوط به مشاغل خانگی است، میتوان زمینه اشتغال و رونق آن را در استان فراهم آوریم که این موضوع، حمایت مسئولان و نهادهای مرتبط چون شهرداری را می طلبد.

 

غلامی، آسیب شناسی، نیازسنجی و اصلاح نگرش را نیاز ضروری مدیران در حل راهبردی مسائل به ویژه در حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: شهرداری ها، شوراهای شهر و نهادهای مرتبط با موضوع گردشگری در استان قزوین باید از سرمایه گذار و تولیدکننده حمایت کنند و در این بحث، از کمک هنرمندان رشته های مختلف و اساتید فن نیز بهره ببرند تا شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

 

وی، نشاط اجتماعی را مولفه اساسی در هر جامعه برای پیشرفت دانست و در پایان خواستار توجه جدی مسئولان در تصمیم گیری های خود به این موضوع شد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی