رئیس شورای اسلامی استان اردبیل: پیگیر وصول بدهی سازمان‌ها و دستگاه‌ها به شهرداری‌های استان هستیم
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
ششمین جلسه شورای اسلامی استان اردبیل

صفری با اشاره به بدهی سازمان ها به شهرداری های استان اردبیل گفت: با جدیت پیگیر وصول بدهی سازمان ها و دستگاه ها به شهرداری های استان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، ابراهیم صفری رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه گفت: تاثیرگذاری شورای استان در کمیته انطباق مشخص شده و در چارچوب قانونی است و این حضور صوری و بی‌نتیجه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما مصوبات کمیته انطباق را از آن جهت امضا می‌کنیم که نقش شورای استان در تائید و رد این مصوبات حایز اهمیت است.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در مورد پرداختی عیدی کارگران و کارکنان شورا و شهرداری گفت: براساس مصوبه کشوری پرداختی عیدی کارکنان به مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان و کارگران نیز معادل دو ماه حقوق انجام می شود.

صفری افزود: برای اعضای شورای شهرها نیز پرداخت عیدی مشابه پرداختی سایر کارکنان است و در این زمینه صراحت قانونی را مشاهده می کنیم.

وی پرداخت حق بیمه کارگران را حتی در اضافه کار یادآور شد و بیان کرد: این فرآیند زمینه‌ای را فراهم می آورد تا کارگران در زمان بازنشستگی دچار مشکلی نشوند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در مورد منابع پایدار شهرداری و ضرورت فعال کردن حوزه تملک و مشارکت بخش خصوصی گفت: این امر به فعال شدن شهرداری و افزایش منابع درآمدی این مجموعه کمک خواهد کرد.

صفری با اشاره به ارتقای درجه شهرداری‌های استان تصریح کرد: این امر باید مراحل قانونی خود را طی کند تا براساس افزایش جمعیت و بودجه مصوب شهرداری ها ارتقای درجه شهرداری تحقق یابد.

وی با اشاره به جذب نیرو برای شهرداری‌ها بیان کرد: این کار در اختیار شهرداری هاست تا با اخذ مجوز بتوانند نیروی جدیدی را جذب شهرداری کنند و جذب نیروهای کارگری اعم از قراردادی، شرکتی و حجمی نیز باید طبق قرارداد با پیمانکار و از طریق بخش خصوصی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه به نمایندگی از اعضای شوراهای شهر و روستا 12 عضو شورای استان پیگیر مشکلات و نارسائی‌های شهرها و روستاها هستند، اظهار کرد: خوشحالیم که با پیگیری شورای استان طرح آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری بیله سوار در قالب مجتمع آبرسانی خروسلو آغاز شده است.

صفری خاطرنشان کرد: ما نمایندگان پارلمان محلی وظیفه احصای مشکلات و مطالبات مردم را داریم تا با پیگیری مستمر بتوانیم در حل این مشکلات گام های اساسی را برداریم.

وی افزود: بدهی ادارات و نهادهای مختلف به شهرداری ها به شکل جدی مورد پیگیری است تا در سال آینده از محل توزیع اعتبارات این بدهی ادارات به شهرداری کسر شود.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در تملک برخی شهرداری ها دچار سهل انگاری شده اند در حالی که در توافق املاک و اجرای پروژه های مختلف بهتر است کاربری فضای ورزشی، آموزشی و فضای سبز مورد توجه قرار گیرد.

صفری جذب نیروهای بومی را برای سازمان آتش نشانی مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به گستردگی جنگل در بسیاری از شهرهای استان ضرورت تجهیز و جذب نیروهای بومی در آتش نشانی بسیار مهم به نظر می رسد و شایسته است تا این امر در همه شهرستان ها با خرید ماشین آلات و دستگاه های مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان بیان کرد: در کنار صدور کارت شناسایی برای اعضای شورای استان پیگیر تامین دفتر و محل استقرار اعضای شورای شهرستان هستیم تا دغدغه های آنها رفع شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی