نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها معادن به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
مجید اوصانلو

اوصانلو با اشاره به تخریب راه­ها توسط معادن گفت: معادن به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان­‌ها، مجید اوصانلو نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها، با اشاره به خسارات و تخریب­های معادن خطاب به وزیر صمت گفت: قرار بود معادن عصای دست مردم باشد و در جهت توسعه کشور کمک کنند اما با سومدیریت زمینه ویژه خواری عده‌ای معدود و بلای جان مردم شدند.

وی افزود: در چند سال اخیر با تشدید تحریم‌های رژیم مافیایی آمریکا و سوءتفسیر از قانون حمایت از تولید و اشتغال، باعث شد برخی مدیران حمایت از هر شغل و هر فردی در هر جایی را وظیفه خود بدانند و باعث شد شاهد رشد قارچ گونه معادن باشیم.

اوصانلو تصریح کرد: در اکثر نقاط کشور فعالیت بی­ضابطه معادن را شاهد هستیم و استان زنجان هم از این قاعده مستثنی نیست.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: ماه نشان، خدابنده، ابهر شاهد صدور پروانه‌های بدون توجه به زیرساخت‌های فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی هستیم، تمام جاده‌ها در خدابنده تخریب شده و شاهد تصادفات متعدد هستیم. عدم توجه به زیرساخت‌های خدابنده، در صدور مجوز معادن، میلیاردها تومان خسارت به زیرساخت‌های این شهرستان وارد کرده.است.

وی با بیان اینکه افرادی مستقیما قربانی فعالیت معادن شده‌اند بیان داشت: فعالیت معادن در خدابنده، باعث بروز نارضایتی‌های عمومی شده است. این که فعالیت معادن، زندگی مردم را مختل کند اسمش تولید نیست، ایجاد زیرساخت زندگی، گسترش رفاه عمومی افزایش کیفیت زندگی ایجاد رضایت در مردم است، فعالیتی که چنین نتایجی نداشته باشد، فعالیت تولیدی نیست.

اوصانلو با اشاره به صحبت رهبر در روز درختکاری امسال گفت: رهبری فرمودند «تخریب محیط زیست و منابع طبیعی، تخریب منافع ملی است.»

وی همچنین با اشاره به بی توجهی معادن به تخریب راه‌ها گفت: مبالغ قانونی یک درصد فروش را برای جبران زیرساخت‌های تخریب شده نمی‌پردازند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی