رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها:  استفاده از فاضلاب شهری برای صنعت‌ و فضای سبز مورد توجه شهرداری‌ها قرار گیرد
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها در مورد برگزاری جلسه این کمیسیون، بیان کرد: استفاده شهرداری‌های کشور از فاضلاب شهری برای استفاده در صنعت و گسترش فضای سبز شهرها، و کسب درآمد پایدار از این طریق، مورد تاکید اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل بود.

کوروش حصیرباف رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون مطبوع خود گفت: در ابتدای جلسه، ۹ طرح که از دوره پنجم شورای عالی استان‌ها مانده بود مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: موضوع تهیه قیر برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و افزایش قیمت این کالا از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه اعضا کمیسیون قرار گرفت و پیشنهاد شد در مورد جایگزین کردن بتن آسفالتی به جای قیر که قیمت ارزان‌تری دارد و برای حفظ محیط‌زیست مفیدتر است، در جلسات آینده، بررسی دقیق‌تری انجام گیرد.

حصیرباف، کانال مشترک تأسیسات شهری را مورد مهمی در ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن دانست و گفت: اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل خواستار توجه دولت و شهرداری‌ها به این موضوع بودند تا بار دیگر معضلات به وجود آمده برای مسکن مهر، تکرار نشود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها، در ادامه با اشاره به مشکلات حمل و نقل کالا در شهرهای مرزی، گفت: عبور کانتینرهای باری از معابر و کمربندی این مناطق، باعث تخریب خیابان و آسفالت آن‌ها شده است که در جلسه امروز کمیسیون در این خصوص تبادل نظر صورت گرفت.

وی، همچنین اعلام کرد: اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها بر استفاده شهرداری‌های کشور از فاضلاب شهری برای استفاده در صنعت و گسترش فضای سبز شهرها و کسب درآمد پایدار از این طریق تأکید داشتند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی نیز موضوعی است که شهرداری‌ها باید به آن توجه کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی