نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها: استان سمنان باوجود ظرفیت‌های فراوان دارای مشکلات زیرساختی است
يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کورش حصیرباف

حصیرباف با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و گردشگری استان سمنان گفت: این استان هنوز هم دارای مشکلات زیرساختی است.

کورش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان سمنان به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد گفت: این استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری و اقتصادی دارد.

وی افزود: سمنان همچنین دارای 40 نوع ماده معدنی شناخته شده است و از این منظر از استان‌های معدنی کشور محسوب می شود. از مهمترین منابع معدنی این استان می‌توان به سنگ گچ به میزان 40 درصد و سنگ نمک به میزان 50 درصد و زئولیت به میزان 85 درصد ذخایر موجود در کشور اشاره کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها عالی استان‌ها در حوزه گردشگری نیز از استان های مقصد گردشگری است. این استان افزون بر جاذبه‌های گردشگری از جمله دشت گرمسار، روستای زیبای قالیباف، معادن نمک، مسجد جامع سمنان، کاروانسرای شاه عباسی و میدان ارگ، برج تغرل، چشمه علی و ... در مسیر مسافران مشهد مقدس نیز هست که سالانه بین 15 تا 20 میلیون نفر از این استان عبور می‌کنند.

نماینده شورای استان سمنان در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: استان سمنان دو شهر از 14 شهر نمونه گردشگری کشور از جمله شهرهای بین المللی گردشگری بسطام و شهرمیرزاد را در خود جای داده است.

حصیرباف تصریح کرد: شهر شهمیرزاد در 20 کیلومتری شهرستان سمنان به عنوان بهشت کویر وجود دارد و دارای 20 روستای زیباست که باغ‌های گردو با درختانی با قدمت هزاران سال دارد.

عضو شورای استان سمنان اظهار کرد: با وجود تمام این ظرفیت ها متاسفانه مشکلات و کمبودهای جدی نیز وجود دارد. باوجود اینکه 15 تا 20 میلیون زائر در سال از این استان عبور می‌کنند راه‌های دسترسی این استان مشکل جدی دارد. برای مثال آزادراه حرم تا حرم چندین سال است که در دست ساخت است اما تکمیل نشده است. از این رو درخواست ما این است که مسئولان امر رسیدگی لازم را انجام دهند.

نماینده شورای استان سمنان در شورای عالی استان‌ها افزود: مشکل دیگر استان این است که با وجود اینکه دو شهر بسطام و شهمیرزاد به عنوان شهرهای نمونه گردشگری به تصویب هیات وزیران رسیده است اما هنوز برای این دو شهر طرح جامع تصویب نشده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ضعف زیرساخت و نبود تبلیغات جذاب سبب شده است که هنوز این دو استان گردشگر پذیر نباشد. افزون براین شهرهای مشکلات زیرساخت‌های اساسی دارد. از این رو تقاضای ما از دولت این است که به صورت جدی رسیدگی کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی