نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان ها: توجه به صنایع تبدیلی در کنار معادن موجب رشد اقتصاد خراسان شمالی می شود
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
یوسف مغروری

مغروری با بیان اینکه توجه بخش معدن و صنایع معدنی موجب رونق افتصادی و افزایش درآمدهای استان و نهایتا ایجاد اشتغال می شود گفت: باید واحدهای فراوری محصولات در کنار معادن ایجاد شود.

یوسف مغروری نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها بیان کرد: توجه به زنجیره تولید مواد معدنی به‌ویژه احداث واحدهای فرآوری در مناطق معدنی و در نزدیکی معادن یکی از ضرورت‌های روز به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که اقتصاد ما با انواع محدودیت‌ها و مشکلات روبه‌رو است نیاز داریم تا نسبت به توسعه فعالیت‌های معدنی و افزایش بهره‌وری از معادن خود اقدام کنیم.

عضو هایت رئیسه شورای عالی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ معدن در خراسان شمالی ثبت شده و حدود ۵۰ درصد انواع مواد معدنی کشور در این استان وجود دارد افزود: گرانی تجهیزات و ماشین آلات، هزینه بالای استخراج و نبود صنایع تبدیلی در استان مهم‌ترین مشکلات این بخش محسوب می‌شوند.

مغروری با اشاره به وضعیت اسفناک معدن آلبلاغ اسفراین اظهار داشت: آلبلاغ در خراسان شمالی بیانگر ضعف مدیریت و نبود برنامه مشخص در حوزه معادن این استان است.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید با اعمال بسته های تشویقی نقش تسهیل کنندگی خود را ایفا کند و در جهت حمایت از سرمایه گذاران این حوزه تلاش کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی