نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها: روستاییان در محدوده سد چایلی مراوه تپه در برزخ هستند
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
ملک سردار دردی زاده

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات روستاییان مجاور سد چایلی شهرستان مراوه تپه، بیان کرد: مردم این روستاها در برزخ هستند و باید هر چه سریع تر موانع جا به جایی این افراد برطرف شود.

ملک سردار دردی زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها گفت: شهرستان مرزی مراوه تپه چندین پروژه ناتمام دارد که برخی از این پروژه ها تبدیل به برزخی برای ساکنان روستاهای اطراف آن شده است.

 

وی افزود: معطل ماندن برخی از این پروژه ها باعث آزار و اذیت شدید مردم برخی از روستاها شده است که به طور مثال پروژه سد چایلی که به علت طولانی شدن عمر پروژه و رکود در ساخت آن، مردم روستاهای طرح کوچ سد، چندین سال است که در برزخ ساخت و جابه جایی خانه های خود و خود سد باقی مانده اند.

 

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها اضافه کرد: 6 روستای شهرستان مراوه تپه در طرح کوچ قرار دارند و باید هرچه سریع‌تر موانع جابه‌جایی ساکنان این روستاها برطرف شود اما مساعدت لازم از سوی مسئولان صورت نمی گیرد و این موضوع باعث مهاجرت اهالی این روستاها به شهرهای اطراف شده است.

 

دردی زاده بیان کرد: مجوز ساخت و ساز و برق و آب و گاز به مردم این روستاها داده نمی شود و منطقه جدیدی نیز برای سکونت و کوچ آن ها تاکنون تعریف نشده است و از دولت و بنیاد مسکن خواهشمندم با اعطای تسهیلات و مشخص کردن مکان جدید برای سکونت، به مشکل ساکنان این روستاها پایان دهند.

 

وی در پایان با ذکر این موضوع که دامداری و کشاورزی از راه های اصلی کسب درآمد مردم استان گلستان است، از افزایش قیمت نهاده های دامی انتقاد کرد و گفت: قیمت محصولات دامی و گوشت همچنان همان قیمت سابق است، نهاده های دامی توزیعی دولت نیز کفاف نیاز دامدار را نمی دهد و این در صورتی است که قیمت نهاده های دامی دولتی هم، افزایش پیدا کرده و این وضعیت باعث شده است، دامداران خرد، کار خود را تعطیل کنند و سایر دامداران نیز دچار مشکل و کاهش انگیزه شوند.

 

پایان پیام /

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی