نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: پروژه راه آهن تهران به قزوین تکمیل شود
سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
شمس الله غلامی

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با اشاره به پروژه راه آهن تهران به قزوین که تاکنون به هشتگرد رسیده است، از مسئولان درخواست کرد تا آن را هر چه سریع تر تکمیل کنند.

شمس‌الله غلامی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با انتقاد از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از معادن، کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها در استان قزوین، گفت: به عنوان مثال، نیروگاه شهید رجایی در نزدیکی شهرستان الوند و شهر محمدی و مهرگان، منشأ خطرات بسیار زیست‌محیطی است.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان، یکی از عوامل کاهش بارندگی در منطقه این نیروگاه است که حیات وحش و زندگی حیوانات را نیز با خطر مواجه کرده و علاوه بر این، به علت دود سمی و خطرناکی که دارد، مشکلات تنفسی را برای مردم ایجاد کرده است.

غلامی به اعتراضات مردم و مسئولان از کارخانه سیمان آبیک قزوین نیز که در محدوده شهر قرار دارد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این کارخانه به همراه معادن آبیک هم به وجود آورنده مشکلات بسیاری برای سلامتی مردم هستند که البته فعالیت بسیاری از معادن آبیک در حال حاضر به همین دلیل تعلیق شده است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها از وضعیت گردشگری این استان نیز گفت و بیان داشت: استان قزوین، دارای بیشترین آثار ثبت شده ملی در کشور است اما متأسفانه فرودگاه ندارد و در زمینه زیرساخت‌های توسعه گردشگری نظیر هتل، مکان‌های مناسب تفریحی و اقامتی و ... دچار ضعف است.

وی همچنین از مسئولان استانی و کشوری درخواست کرد تا پروژه راه‌آهن تهران به قزوین را که تا هشتگرد رسیده است، تکمیل کرده و به سرانجام برسانند.

غلامی در پایان، با ذکر این نکته که همه باید به دنبال اعتلای شوراها و شورای عالی استان‌ها باشیم، گفت: موضوع آموزش به اعضای شوراها و اصلاح برخی قوانین شوراهای شهر و روستا به ویژه در حیطه اختیارات و وظایف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی