نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: تشکیل خراسان غربی مطالبه مردم است / کوچک شدن استان‌ها به توزیع عادلانه ثروت کمک می‌کند
يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
احمد احمدی زاده

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان خراسان رضوی از 33 شهرستان تشکیل شده است، گفت: مطالبه مردم غرب استان این است که خراسان رضوی به دو استان کوچکتر تقسیم شود.

احمد احمدی زاده نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات شهرستان‌‌های این استان گفت: استان خراسان یک تجربه موفق در تقسیم استانی داشته است.

وی افزود: پس از اینکه خراسان به خراسان‌های رضوی و شمالی و جنوبی تقسیم شد تخصیص اعتبارات به شکل بهتری صورت گرفت و مدیریت سرزمینی بهتر شد. اما همچنان این استان‌ها بزرگ هستند. برای مثال خراسان رضوی به تنهایی دارای 33 شهرستان و تعداد قابل توجهی منطقه است که رسیدگی به همه این ها مشکل است.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها ادامه داد: با این وجود خراسان رضوی و بسیاری از استان ها ایران جای تقسیم به چند استان را دارند. هرچند لازم است که نظر کارشناسان امر لحاظ شود اما تبدیل استان‌های بزرگ به استان‌های کوچک‌تر می‌تواند به مدیریت بهتر سرزمینی و توزیع امکانات، خدمات و ثروت کمک کند.

احمدی زاده تصریح کرد: مطالبه مردم غرب خراسان رضوی هم این است که استان جدیدی تشکیل شود که می‌توان با نام خراسان غربی از آن یاد کرد.

وی افزود: بنابراین این مطالبه از سوی مردم منطقه وجود دارد و مسئولین و کارشناسان این حوزه نیز باید مطالعه در این مورد را شروع کنند و با کار کارشناسی و مطالعاتی به یک نتیجه برسند.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ما دوست نداریم از زیر سایه رحمت امام هشتم خارج شویم اما کوچک‌تر شدن استان به نفع مردم کل شهرستان‌های خراسان رضوی است و در این صورت بهتر می‌شود خدمت‌رسانی کرد و بار بزرگی هم از دوش خراسان رضوی برداشته‌ می‌شود تا بهتر بتواند به مردم این استان و زائران حضرت رضا (ع) رسیدگی کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی