نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها خبر داد: تکمیل پروژه راه آهن دورود - خرم آباد نیازمند تامین اعتبار/افزایش ظرفیت خط آهن جنوب با تکمیل پروژه راه آهن درود-خرم آباد
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
سید عزیزاله میربراتی

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها گفت:تکمیل پروژه راه آهن دورود-خرم آباد نیازمند تامین اعتبار است.

سید عزیز الله میربراتی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان این که پروژه دورود-خرم آباد- اندیمشک و پروژه آنتنی بروجرد به طول 394 کیلومتر است، گفت: پروژه دورود به خرم آباد به طول 114 کیلومتر در استان لرستان اجرایی شده است.

وی یاد آور شد که این پروزه حدفاصل خرم آباد تا اندیمشک به طول 235 کیلومتر و پروژه آنتنی بروجرد 27 کیلومتر نیز در دست مطالعه است.

میربراتی هدف از طرح و ساخت پروژه های دورود – خرم آباد- اندیمشک و آنتنی بروجرد را توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه با اتصال مرکز استان به راه آهن سراسر کشور عنوان کرد و افزود: افزایش ظرفیت خط آهن سراسری جنوب و رفع تنگناهای خط قدیم راه آهن، همچنین اتصال به راه آهن غرب کشور از طریق پروژه ی آنتنی بروجرد و امتداد آن و ایجاد اشتغال در منطقه از دیگر اهداف کلان پروژه مذکور است.

نماینده لرستان در شورای عالی استان ها به پروژه راه آهن ازنا- الیگودرز اشاره کرد و گفت:  این راه آهن از ازنا شروع  و به استان اصفهان ختم می شود و در صورت بهره برداری از آن رونق اقتصادی به ارمغان می آورد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی