نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با آیت الله دکتر سیدحسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان اردبیل
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
پنجمین جلسه1

اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با آیت الله دکتر سیدحسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان اردبیل دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با آیت الله دکتر سیدحسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان اردبیل.  آیت‌الله سید حسن عاملی در دیدار اعضای شورای اسلامی استان در اردبیل اظهار کرد: در نظام اسلامی بخش عظیمی از مسئولیت‌ها و انجام امور به دست منتخبان مردم انجام می‌شود که این بزرگترین عزت و افتخار برای نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: در قالب دموکراسی و برگزاری انتخابات متعدد برای ارج نهادن به نظر و اعتقاد مردم، جمهوری اسلامی ایران توانسته غرب را خلع سلاح کند که این بهترین روش در پایه‌گذاری مردم‌سالاری دینی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به اوضاع مالی نامناسب شهرداری‌ها به ویژه شهرهای کوچک اشاره کرد و گفت: در قدم اول اعضای شورا باید در کمک به عمران و آبادانی شهر به افزایش منابع درآمد مالی شهرداری‌ها کمک کنند که در این امر اساسی ما نیز همراه و هم قدم متولیان امر هستیم.
آیت‌الله عاملی با انتقاد از تصویب‌کنندگان لایحه مالیات بر ارزش افزوده به تناسب درآمد هر استان افزود: این خطای محض است که اردبیل را با استان‌های پیشرفته و صنعتی همچون اصفهان، اراک و تهران ببینند در حالی که باید منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در بین استان‌ها به تناسب وضعیت عقب‌ماندگی شهرها توزیع شده و بخش عظیمی از خلأها رفع شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز شهروندان ما به محیط شهری آرام همراه با انجام خدمات مناسب نیازمند هستند که بهتر است با راهبرد درست و افزایش منابع درآمدی شهرداری به این امر کمک کرد.
آیت‌الله عاملی اضافه کرد: باید مالیات در سطح کشور به تناسب وضعیت استان‌ها توزیع شده و اجازه ندهیم تا منابع مالیاتی بانک‌ها، بیمه‌ها و یا کارخانه‌های بزرگ به پایتخت سرازیر شود.
وی دومین مطالبه جدی از شوراها را تلاش برای ارتقا جایگاه اجتماعی شوراها و ارتقا نگاه خوش‌بینانه به این جایگاه عظیم توصیف کرد و ادامه داد: جایگاه شوراها به عنوان مظهر دموکراسی یک جایگاه ارزشمند بوده و ضروری است بخش عظیمی از مشکلات مردم از زبان شوراها برای مسئولان بازگو شده تا در حوزه شهرسازی و معماری با نگاه تخصصی و مدرن حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها طراحی شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی