نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها: کمبود منابع آبی، نباید بهانه‌ای برای تضعیف بخش کشاورزی در استان یزد شود
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
حسین حیدری

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها معتقد است، کمبود منابع آبی این استان نباید باعث تضعیف کشاورزی یزد شود و بخش صنعت و کشاورزی باید در کنار هم تقویت شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حسین حیدری با اشاره به نظر برخی افراد در استان یزد که اعتقاد دارند به دلیل کمبود منابع آبی باید بخش کشاورزی کوچک‌تر شود و بخش صنعت تقویت شود، گفت: به شدت با این نظر مخالفم.

وی در این مورد افزود: علاوه بر تقویت منابع آبی از راه‌های گوناگون، هر دو بخش کشاورزی و صنعت در استان باید به اصلاح الگوی مصرف همت گمارند و این تنها مربوط به یک بخش نباید باشد. 

حیدری ادامه داد: کشاورزی در یزد مظلوم واقع شده است و این نگاه جا افتاده است که آب‌بر است در حالی که بخش صنعت نیز همین شرایط را دارد، ما نباید نگاه تک بعدی داشته باشیم و این دو، مکمل یکدیگر و هر دو از نیازهای استان هستند که البته باید بهره‌وری را در تولیدات محصولات کشاورزی بالا ببریم.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: استان یزد، دومین استان تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای در کشور است و این نشان از ظرفیت بالای ما در زمینه کشاورزی دارد و بنده از کشاورزی استان دفاع می‌کنم.

حیدری با تأکید بر اینکه یزدی‌ها انسان‌های قانعی هستند و در مصرف آب نیز با قناعت و صرفه‌جویی حداکثر بهره‌وری را دارند، گفت: نقش کشاورزی استان یزد در تولید ناخالص داخلی، فضای سبز حاصل از زمین‌های کشاورزی و باغ‌هایی که ریه‌های تنفسی شهر و استان هستند و در کاهش آلودگی هوا مؤثرند، اشتغالزایی و نقش در خودکفایی غذایی کشور همه از عواملی هستند که لزوم حمایت از کشاورزی در استان یزد را یادآور می‌شوند و لازم است، هر دو بخش کشاورزی و صنعت در کنار یکدیگر تقویت شده تا باعث پیشرفت هرچه بیشتر استان یزد شوند.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی