نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها: نگاه حرفه ای به گردشگری گیلان وجود ندارد
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
جعفر قاسمی

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه به گردشگری گیلان نگاه حرفه ای وجود ندارد، تصریح کرد: زیرساخت های ارتقای گردشگری در گیلان نیاز به تقویت دارند.

جعفر قاسمی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به پتانسیل های فراوان استان گیلان در زمینه های مختلف گفت: کشاورزان گیلانی به دلیل مشکل در خرید و فروش و عدم صادرات با مشکل رو به رو شده اند و انبارها انباشته از میوه و گیاهان دارویی است.

وی افزود: شهرستان چابکسر و بخش رودسر دومین تولیدکننده گل و گیاه کشور است که به دلیل نداشتن پایانه گل و گیاه و عدم صادرات وضعیت مناسبی در این بخش حاکم نیست، علاوه بر این صنایع تبدیلی کافی به ویژه در زمینه کشاورزی در استان گیلان وجود ندارد و این نیز معضلی است که لازم است مسئولان به آن ورود کنند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها ظرفیت های بالقوه گردشگری این استان را بسیار بیشتر از ظرفیت های بالفعل دانست و تصریح کرد: به گردشگری گیلان نگاه حرفه ای وجود ندارد و تمام نگاه ها به طبیعت گردی و دریا محدود شده است در حالی که انتظار می رود زیرساخت های مورد نیاز گردشگری در استان گیلان فراهم شود و از این راه نفع بیشتری به استان و مردم برسد.

قاسمی با بیان این جمله که شاید اگر رنگ سبز طبیعت گیلان نبود، رنگ پریده منطقه آزاد انزلی و آستارا بیشتر به چشم می آمد، گفت: باید با حمایت از گردشگر، صنعت و کشاورزی شرایط اشتغال را در گیلان بهبود بخشید و کمک کرد تا اقتصاد این خطه مولد باشد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی