نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها: دوره ششم باید دوره حرکت انقلاب شورایی در کشور باشد / در حق شوراهای روستا بی‌انصافی شده است
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
ناصر نعمتی

نعمتی با بیان اینکه باید به دنبال افزایش جایگاه شوراها در کشور باشیم تصریح کرد: باید حرکت با عنوان حرکت انقلاب شورایی در کشور شکل بگیرد.

ناصر نعمتی نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مشکلات شوراهای اسلامی به‌ویژه شوراهای روستا گفت: یکی از مشکلات اساسی شوراهای روستاها عدم توجه به این نهاد است.

وی افزود: ما سالی یک روز را به عنوان روز شورا داریم و دیگر هیچ‌گاه قدردانی از شوراهای روستا که بی‌توقع تلاش می کنند نمی‌شود. چه می شود اگر برای دلخوشی هم شده یک قدردانی از شوراها انجام شود؟

نعمتی با بیان اینکه جایگا شورای روستا تنزل پیدا کرده است، تصریح کرد: بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌توانند با توجه بیشتر به این شوراها تاحدودی این بی‌توجهی را جبران کنند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها همچنین با بیان اینکه شوراهای روستا هیچ‌گونه حق‌الجلسه‌ای ندارند اظهار کرد: شورای استان و در سطح عالی‌تر شورای عالی استان‌ها باید در تامین اعتبار شوراهای روستا بکوشند. یا حداقل قانونی تصویب شود که از منابع مالی دهیاری به شوراها حق الجلسه پرداخت شود.

وی ادامه داد: اگر وضع به همین روال ادامه پیدا کند احتمال اینکه در آینده نزدیک روستاهای شورا حذف بشوند وجود دارد چرا که عضویت در شورای روستا جز دردسر و زحمتی چیزی ندارد و در دوره قبل شاهد این بودیم که کسی حاضر نبود برای عضویت در شورای روستا نامزد شود.

نعمتی تصریح کرد: در این دوره باید یک حرکت انقلابی با عنوان حرکت انقلاب شورایی برای تبیین جایگاه شوراها بر اساس قانون اساسی انجام شود.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: دولت هم توجهی به جایگاه شوراها ندارد. نه تنها پولی برای زحمت اینها پرداخت نمی شود بلکه هیچ تسهیلاتی هم برای اعضای شورا در نظر گرفته نشده است. دولت می توانست با در نظر گرفتن تسهیلاتی مانند وام کم بهره، پرداخت بخشی از حق بیمه و ... کمی شوراها را حمایت کند.

وی بیان داشت: این مقدار از بی‌انصافی در حق شوراها پذیرفتنی نیست. شوراهای روستا نه تنها خودشان حق الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند بلکه شورا هم برای پیگیری امور مردم بودجه ای در اختیار ندارد.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها گفت: حتی اکنون پس از سال‌‌ها پرداخت حق الجلسه به اعضای شورای شهرستان هم متوقف شده است.

نعمتی ادامه داد: حتی جایگاه شورای شهرستان هم تنزل پیدا کرده است. چراکه پیش تر روسای شورای شهرستان به جلسات اداری شهرستان‌ها دعوت می شد اما اکنون چنین اتفاقی نمی افتد و احترامی به جایگاه شورای شهرستان گذاشته نمی شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی