نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد موجب تحول اقتصادی منطقه می‌شود
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
یوسف مغروری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد گفت: منطقه‌ی ویژه اقتصادی بجنورد فرصتی مناسب برای ایجاد رونق اقتصادی و سرعت بخشیدن به تحول و توسعه منطقه ای است.

یوسف مغروری نماینده استان خراسان شمالی و عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در خصوص اهمیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در توسعه مناطق گفت: ايجاد مناطق آزاد تجاري، مناطق ويژه اقتصادي و در کل مناطق پردازش صادرات موجب افزايش و توسعه صادرات، ايجاد اشتغال، جذب سرمايه گذاری داخل، انتقال فناوری، افزايش درآمد عمومی می شود

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی هم امکان صادرات محصولات به خارج کشور را فراهم می‌کند، هم موجب بهبود وضعیت محصولات وارداتی و صنایع مربوط به آن می‌شود. بنابراین اجراي چنين برنامه‌هايي و ايجاد چنين مناطقي، همواره مستلزم پيامدهايي در بعد اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي نيز هست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد به مزیت‌های ویژه منطقه اقتصادی بجنورد اشاره کرد و افزود: برخورداری استان از 280 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی، قرارگیری در محور جاده آسیایی، کاهش هزینه‌های تولید و برخورداری از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی از مهم‌ترین مزایای منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بجنورد است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها اذعان داشت: ایجاد اشتغال و به دنبال آن افزایش درآمد و در نهایت افزایش کیفیت زندگی مردم و رفاه اجتماعی آنان از دیگر تأثیرات منطقه ویژه اقتصادي بر توسعه و تحول منطقه‌ای خواهد بود.

مغروری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی تا حد زیادی موجب کاهش هزینه‌های تولیدی فعالان اقتصادی خاطر نشان کرد: تجهیزات و زیرساخت‌های موجود در این منطقه می‌بایست با همت و تلاش مسئولان با شتاب و سرعت بیشتری فراهم شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی