نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها: دولت به فکر ایجاد زمینه صادرات محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی باشد
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
بهار علی محمدی

محمدی با بیان اینکه بزرگترین مشکل کشاورزان استان آذربایجان غربی نبود بازار برای فروش محصولات کشاورزی است گفت: انتظار داریم دولت فکری برای ایجاد زمینه صادرات این محصولات داشته باشد.

بهارعلی محمدی نماینده شورای استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به آغاز دوره ششم شورای عالی استان‌ها گفت: انتظار دارم این دوره شورای عالی استان‌ها همچون دولت و مجلس نگاه‌ها عدالت محور و فساد ستیز و همه جانبه باشد و از مسئولین عالی کشور نیز انتظار دارم که نگاه و توجه ویژه‌ای به استان آذربایجان غربی داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی تاکنون که حدود 43 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سپری شده مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است، افزود: این درحالی است که این استان با دارا بودن مرز بین المللی با ۳ کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین معادن بسیار غنی از جمله معدن طلای تکاب گرفته تا معدن‌های مس و گرانیت و سیلیس و ... و خاک حاصلخیز و غنی در این استان وجود دارد.

محمدی با توضیح اینکه عمده اقتصاد این استان وابسته به کشاورزی و دامداری است و عمده محصولات لبنی و کشاورزی کشور هم در این استان تولید می‌شود، بیان داشت: درصورتی که کشاورزان این استان در فصل برداشت نگران فروش محصولاتشان هستند. چرا که محصولاتشان از جمله سیب، گوجه فرنگی، انگور و پیاز در زمان برداشت روی دست کشاورزان می‌ماند و در کنار جاده‌ها دپو شده یا پس از فاسد شدن دور ریخته می‌شود.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: باتوجه به این مسائل درخواست مردم استان من این است که برای ایجاد بستر و زمینه صادرات و خرید تضمینی این محصولات از طرف دولت و مجلس تصميم اساسی و دائمی گرفته شود.

وی اضافه کرد: همچنین تقاضا دارم از ظرفیت قانونی شورای عالی استان‌ها می‌تواند در جهت جلوگیری از تبعیض و ایجاد هماهنگی میان استان‌ها و اصلاح بودجه‌ریزی توجه بیشتری به استان آذربایجان غربی شود. چرا که این استان تاکنون محروم مانده است و نسبت به سایر استان‌ها از بودجه کمتری برخوردار است.

محمدی اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای تقسیم امکانات و بودجه به‌صورت مساوی و عادلانه نباشد قطعا عوارضی بر آن جامعه خواهد داشت که به مرور زمان این عوارض به زیر مجموعه جامعه نیز سرایت خواهد کرد. که هم‌اکنون هم مشاهده می‌شود.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: نبود عدالت در توزیع امکانات از استان‌ها به  شهرستان‌ها هم سرایت کرده و در حق شهرهای کوچک و کم جمعیت که درآمد پایدار هم ندارند ظلم می‌شود. به‌ویژه حوزه انتخابیه بنده یعنی شهرستان چهاربرج که تازه به درجه شهرستان ارتقاء پیدا کرده است اما امکانات لازم را دریافت نمی‌کند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه عمده در آمد و اقتصاد چهاربرج وابسته به کشاورزی و دامداری بوده و به دلیل خشک‌سالی های اخیر شغل اصلی مردم با مشکل روبه رو شده است از این رو مردم برای گذران زندگی  و با تغییر الگو از این تهدیدها، فرصت ویژه ای را برای شهرستان چهار برج ایجاد کرده و با سوق دادن شغل خودشان به سمت تجارت و صنعت باعث اشتغال زایی در این شهرستان شد‌اند.

محمدی افزود: در حال حاضر شهرستان چهاربرج به یک شهرستان تجاری در منطقه تبدیل شده و پتانسیل تبدیل شدن به یک منطقه ویژه تجاری را نیز دارد. از این رو تقاضا داریم که دولت محترم و مجلس انقلابی با کمک شورای عالی استان ها زمینه تبدیل شدن این شهرستان به یک منطقه ویژه تجاری را فراهم کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی